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Status: Bibliographieeintrag

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Verfasst von:Debette, Stéphanie [VerfasserIn]   i
 Compter, Annette [VerfasserIn]   i
 Labeyrie, Marc-Antoine [VerfasserIn]   i
 Uyttenboogaart, Maarten [VerfasserIn]   i
 Metso, Tina M. [VerfasserIn]   i
 Majersik, Jennifer J. [VerfasserIn]   i
 Goeggel-Simonetti, Barbara [VerfasserIn]   i
 Engelter, Stefan T. [VerfasserIn]   i
 Pezzini, Alessandro [VerfasserIn]   i
 Bijlenga, Philippe [VerfasserIn]   i
 Southerland, Andrew M. [VerfasserIn]   i
 Naggara, Olivier [VerfasserIn]   i
 Béjot, Yannick [VerfasserIn]   i
 Cole, John W. [VerfasserIn]   i
 Ducros, Anne [VerfasserIn]   i
 Giacalone, Giacomo [VerfasserIn]   i
 Schilling, Sabrina [VerfasserIn]   i
 Reiner, Peggy [VerfasserIn]   i
 Sarikaya, Hakan [VerfasserIn]   i
 Welleweerd, Janna C. [VerfasserIn]   i
 Kappelle, L. Jaap [VerfasserIn]   i
 de Borst, Gert Jan [VerfasserIn]   i
 Bonati, Leo H. [VerfasserIn]   i
 Jung, Simon [VerfasserIn]   i
 Thijs, Vincent [VerfasserIn]   i
 Martin, Juan J. [VerfasserIn]   i
 Brandt, Tobias [VerfasserIn]   i
 Grond-Ginsbach, Caspar [VerfasserIn]   i
 Kloss, Manja [VerfasserIn]   i
 Mizutani, Tohru [VerfasserIn]   i
 Minematsu, Kazuo [VerfasserIn]   i
 Meschia, James F. [VerfasserIn]   i
 Pereira, Vitor M. [VerfasserIn]   i
 Bersano, Anna [VerfasserIn]   i
 Touzé, Emmanuel [VerfasserIn]   i
 Lyrer, Philippe A. [VerfasserIn]   i
 Leys, Didier [VerfasserIn]   i
 Chabriat, Hugues [VerfasserIn]   i
 Markus, Hugh S. [VerfasserIn]   i
 Worrall, Bradford B. [VerfasserIn]   i
 Chabrier, Stéphane [VerfasserIn]   i
 Baumgartner, Ralph [VerfasserIn]   i
 Stapf, Christian [VerfasserIn]   i
 Tatlisumak, Turgut [VerfasserIn]   i
 Arnold, Marcel [VerfasserIn]   i
 Bousser, Marie-Germaine [VerfasserIn]   i
Titel:Epidemiology, pathophysiology, diagnosis, and management of intracranial artery dissection
Verf.angabe:Stéphanie Debette, Annette Compter, Marc-Antoine Labeyrie, Maarten Uyttenboogaart, Tina M. Metso, Jennifer J. Majersik, Barbara Goeggel-Simonetti, Stefan T. Engelter, Alessandro Pezzini, Philippe Bijlenga, Andrew M. Southerland, Olivier Naggara, Yannick Béjot, John W. Cole, Anne Ducros, Giacomo Giacalone, Sabrina Schilling, Peggy Reiner, Hakan Sarikaya, Janna C. Welleweerd, L. Jaap Kappelle, Gert Jan de Borst, Leo H. Bonati, Simon Jung, Vincent Thijs, Juan J. Martin, Tobias Brandt, Caspar Grond-Ginsbach, Manja Kloss, Tohru Mizutani, Kazuo Minematsu, James F. Meschia, Vitor M. Pereira, Anna Bersano, Emmanuel Touzé, Philippe A. Lyrer, Didier Leys, Hugues Chabriat, Hugh S. Markus, Bradford B. Worrall, Stéphane Chabrier, Ralph Baumgartner, Christian Stapf, Turgut Tatlisumak, Marcel Arnold, Marie-Germaine Bousser
Jahr:2015
Umfang:15 S.
Teil:volume:14
 year:2015
 number:6
 pages:640-654
 extent:15
Fussnoten:Gesehen am 11.01.2021
Titel Quelle:Enthalten in: The lancet <London> / Neurology
Ort Quelle:London : Lancet Publ. Group, 2002
Jahr Quelle:2015
Band/Heft Quelle:14(2015), 6, Seite 640-654
ISSN Quelle:1474-4465
Abstract:Spontaneous intracranial artery dissection is an uncommon and probably underdiagnosed cause of stroke that is defined by the occurrence of a haematoma in the wall of an intracranial artery. Patients can present with headache, ischaemic stroke, subarachnoid haemorrhage, or symptoms associated with mass effect, mostly on the brainstem. Although intracranial artery dissection is less common than cervical artery dissection in adults of European ethnic origin, intracranial artery dissection is reportedly more common in children and in Asian populations. Risk factors and mechanisms are poorly understood, and diagnosis is challenging because characteristic imaging features can be difficult to detect in view of the small size of intracranial arteries. Therefore, multimodal follow-up imaging is often needed to confirm the diagnosis. Treatment of intracranial artery dissections is empirical in the absence of data from randomised controlled trials. Most patients with subarachnoid haemorrhage undergo surgical or endovascular treatment to prevent rebleeding, whereas patients with intracranial artery dissection and cerebral ischaemia are treated with antithrombotics. Prognosis seems worse in patients with subarachnoid haemorrhage than in those without.
DOI:doi:10.1016/S1474-4422(15)00009-5
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Verlag ; Resolving-System: http://dx.doi.org/10.1016/S1474-4422(15)00009-5
 DOI: https://doi.org/10.1016/S1474-4422(15)00009-5
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Humans
 Intracranial Arterial Diseases
K10plus-PPN:174430632X
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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