Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Italiano, Antoine [VerfasserIn]   i
 Nanda, Shivani [VerfasserIn]   i
 Briggs, Andrew [VerfasserIn]   i
 Garcia-Foncillas, Jesus [VerfasserIn]   i
 Lassen, Ulrik [VerfasserIn]   i
 Vassal, Gilles [VerfasserIn]   i
 Kummar, Shivaani [VerfasserIn]   i
 Tilburg, Cornelis M. van [VerfasserIn]   i
 Hong, David S. [VerfasserIn]   i
 Laetsch, Theodore W. [VerfasserIn]   i
 Keating, Karen [VerfasserIn]   i
 Reeves, John A. [VerfasserIn]   i
 Fellous, Marc [VerfasserIn]   i
 Childs, Barrett H. [VerfasserIn]   i
 Drilon, Alexander [VerfasserIn]   i
 Hyman, David M. [VerfasserIn]   i
Titel:Larotrectinib versus prior therapies in tropomyosin receptor kinase fusion cancer
Titelzusatz:an intra-patient comparative analysis
Verf.angabe:Antoine Italiano, Shivani Nanda, Andrew Briggs, Jesus Garcia-Foncillas, Ulrik Lassen, Gilles Vassal, Shivaani Kummar, Cornelis M. van Tilburg, David S. Hong, Theodore W. Laetsch, Karen Keating, John A. Reeves, Marc Fellous, Barrett H. Childs, Alexander Drilon and David M. Hyman
E-Jahr:2020
Jahr:4 November 2020
Teil:volume:12
 year:2020
 number:11
Fussnoten:Gesehen am 08.02.2020
Titel Quelle:Enthalten in: Cancers
Ort Quelle:Basel : MDPI, 2009
Jahr Quelle:2020
Band/Heft Quelle:12(2020,11) Artikel-Nummer 3246, 10 Seiten
ISSN Quelle:2072-6694
Abstract:Randomized controlled basket trials investigating drugs targeting a rare molecular alteration are challenging. Using patients as their own control overcomes some of these challenges. Growth modulation index (GMI) is the ratio of progression-free survival (PFS) on the current therapy to time to progression (TTP) on the last prior line of therapy; GMI ≥ 1.33 is considered a threshold of meaningful clinical activity. In a retrospective, exploratory analysis among patients with advanced tropomyosin receptor kinase (TRK) fusion cancer treated with the selective TRK inhibitor larotrectinib who received ≥1 prior line of therapy for locally advanced/metastatic disease, we determined the proportion of patients with GMI ≥ 1.33; patients who had not progressed by data cut-off were censored for PFS. Among 72 eligible patients, median GMI was 2.68 (range 0.01-48.75). Forty-seven patients (65%) had GMI ≥ 1.33; 13/25 patients (52%) with GMI < 1.33 had not yet progressed on larotrectinib. Kaplan-Meier estimates showed a median GMI of 6.46. The probability of attaining GMI ≥ 1.33 was 0.75 (95% confidence interval (CI), 0.65-0.85). Median TTP on previous treatment was 3.0 months (95% CI, 2.6-4.4). Median PFS on larotrectinib was not estimable ((NE); 95% CI, NE; hazard ratio, 0.220 (95% CI, 0.146-0.332)). This analysis suggests larotrectinib improves PFS for patients with TRK fusion cancer compared with prior therapy.
DOI:doi:10.3390/cancers12113246
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.3390/cancers12113246
 Volltext: https://www.mdpi.com/2072-6694/12/11/3246
 DOI: https://doi.org/10.3390/cancers12113246
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:NTRK gene fusion
 growth modulation index
 larotrectinib
 TRK fusion cancer
 tropomyosin receptor kinase
K10plus-PPN:1747793213
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68696787   QR-Code
zum Seitenanfang