Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Grond-Ginsbach, Caspar [VerfasserIn]   i
 Metso, Tiina M. [VerfasserIn]   i
 Metso, Antti J. [VerfasserIn]   i
 Pezzini, Alessandro [VerfasserIn]   i
 Tatlisumak, Turgut [VerfasserIn]   i
 Hakimi, Maani [VerfasserIn]   i
 Grau, Armin J. [VerfasserIn]   i
 Kloss, Manja [VerfasserIn]   i
 Lichy, Christoph [VerfasserIn]   i
Titel:Cervical artery dissection goes frequently undiagnosed
Verf.angabe:Caspar Grond-Ginsbach, Tiina M. Metso, Antti J. Metso, Alessandro Pezzini, Turgut Tatlisumak, Maani Hakimi, Armin J. Grau, Manja Kloss, Christoph Lichy
E-Jahr:2013
Jahr:3 April 2013
Umfang:4 S.
Teil:volume:80
 year:2013
 number:6
 pages:787-790
 extent:4
Fussnoten:Gesehen am 11.03.2021
Titel Quelle:Enthalten in: Medical hypotheses
Ort Quelle:Burlington, Mass. : Harcourt, 1975
Jahr Quelle:2013
Band/Heft Quelle:80(2013), 6, Seite 787-790
ISSN Quelle:1532-2777
Abstract:Cervical artery dissection (CeAD) is a frequent cause of stroke among young patients. It is unclear how many CeADs occur asymptomatically or cause subtle and unspecific clinical symptoms. We hypothesize that CeAD remains often unrecognized. Accordingly, the incidence of CeAD might be higher and the stroke risk lower than generally assumed. Lack of CeAD-indicating clinical symptoms is regarded as the main cause of missed diagnoses. We further hypothesize that underrepresentation of asymptomatic and oligosymptomatic patients in CeAD studies may have biased the association between ischemia and local symptoms in CeAD patients as well as the associations of CeAD with risk factors or co-morbidities. We finally hypothesize that symptomatic CeAD may be preceded by an initial asymptomatic phase. According to this final hypothesis, the time of onset of CeAD should be considered uncertain. The issue of unrecognized CeAD is relevant, as it may affect the associations between CeAD and putative risk factors. Furthermore, the existence of clinically silent CeADs may explain why recurrent and familial CeAD have been rarely observed.
DOI:doi:10.1016/j.mehy.2013.03.012
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1016/j.mehy.2013.03.012
 Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306987713001308
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.mehy.2013.03.012
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1751092895
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68711412   QR-Code
zum Seitenanfang