Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---

+ Andere Auflagen/Ausgaben
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Fiedler, Klaus [VerfasserIn]   i
 Wöllert, Franz [VerfasserIn]   i
 Tauber, Benjamin [VerfasserIn]   i
 Heß, Philipp [VerfasserIn]   i
Titel:Applying sampling theories to attitude learning in a virtual school class environment
Verf.angabe:Klaus Fiedler, Franz Wöllert, Benjamin Tauber, Philipp Hess
E-Jahr:2013
Jahr:13 September 2013
Umfang:10 S.
Teil:volume:122
 year:2013
 number:2
 pages:222-231
 extent:10
Fussnoten:Gesehen am 15.03.2021
Titel Quelle:Enthalten in: Organizational behavior and human decision processes
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier, 1985
Jahr Quelle:2013
Band/Heft Quelle:122(2013), 2, Seite 222-231
ISSN Quelle:0749-5978
Abstract:According to sampling theories of attitude formation, evaluative learning depends on the sampling in the environment. We investigated teachers’ student evaluations in a simulated school class. Two experiments were designed to test distinct implications of experience-sampling models. While the model advanced by Fazio, Eiser, and Shook (2004) and Denrell (2005) led to the prediction of a negativity effect through asymmetric depolarization, another model (Fiedler, 1996) suggested a positivity effect through asymmetric polarization. Findings supported the latter contention. The selective tendency to oversample good students while neglecting weaker students was not radical enough to prevent the correction of negative impressions, precluding a negativity effect. Instead, extended selective sampling led to gradually increasing polarization of positive impressions, and facilitated detection of positive performance changes. While these findings can be reconciled with the Fazio-Denrell model, they highlight the crucial role of auxiliary psychological assumptions about attitude learning, as distinguished from the formal model itself.
DOI:doi:10.1016/j.obhdp.2013.08.001
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1016/j.obhdp.2013.08.001
 Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0749597813000769
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.obhdp.2013.08.001
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: Fiedler, Klaus, 1951 - : Applying sampling theories to attitude learning in a virtual school class environment. - 2013
Sach-SW:Attitude learning
 Beanfest
 BIAS
 Depolarization
 Experience sampling
 Negativity bias
 Polarization
 Positivity bias
 Sampling models
K10plus-PPN:1751365859
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68712615   QR-Code
zum Seitenanfang