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Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

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heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Dierig, Simon [VerfasserIn]   i
Titel:Externalismus und Selbstkenntnis
Titelzusatz:die McKinsey-Paradoxie
Verf.angabe:Simon Dierig, Heidelberg
E-Jahr:2018
Jahr:[2018]
Umfang:20 S.
Teil:volume:72
 year:2018
 number:4
 pages:558-577
 extent:20
Fussnoten:Gesehen am 07.04.2021
Schrift/Sprache:Mit englischer Zusammenfassung
Titel Quelle:Enthalten in: Zeitschrift für philosophische Forschung
Ort Quelle:Frankfurt, M. : Klostermann, 1946
Jahr Quelle:2018
Band/Heft Quelle:72(2018), 4, Seite 558-577
ISSN Quelle:1439-2615
Abstract:The most important argument for the incompatibility of semantic externalism and a priori self-knowledge is the so-called McKinsey paradox. In this essay, it is shown that the most familiar proposal for a dissolution of that paradox, viz, the one espoused by Crispin Wright, is unconvincing. - Second, an alternative solution of the McKinsey paradox is outlined. It relies on the claim that the standard justification for externalism, namely the one based on Hilary Putnam's and Tyler Burge's Twin Earth thought experiment, is not entirely a priori because it incorporates an account - of concept acquisition which cannot be known from the armchair.
DOI:doi:10.3196/004433018825140340
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.3196/004433018825140340
 DOI: https://doi.org/10.3196/004433018825140340
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:ger
K10plus-PPN:1753237912
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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