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Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

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 Online-Ressource
Verfasst von:Ackermann, Kathrin [VerfasserIn]   i
 Gundelach, Birte [VerfasserIn]   i
Titel:Psychological roots of political consumerism
Titelzusatz:personality traits and participation in boycott and buycott
Verf.angabe:Kathrin Ackermann, Heidelberg University, Germany, Birte Gundelach, Centre for Democracy Studies Aarau, University of Zurich, Switzerland
E-Jahr:2020
Jahr:October 6, 2020
Umfang:19 S.
Teil:year:2020
 elocationid:0192512120959683
 pages:1-19
 extent:19
Fussnoten:Gesehen am 14.04.2021
Titel Quelle:Enthalten in: International political science review
Ort Quelle:Thousand Oaks, Calif. : Sage, 1980
Jahr Quelle:2020
Band/Heft Quelle:(2020), Artikel-ID 0192512120959683, Seite 1-19
ISSN Quelle:1460-373X
Abstract:Political consumerism is currently one of the most prevalent forms of non-institutionalized political engagement in Western democracies. This article aims to understand its psychological roots. We expect interindividual differences in psychological dispositions to be particularly relevant for political consumerism due to the individualized and cause-oriented nature of this form of political action. Our empirical evidence supports this claim: Open people favour, and conscientious people avoid, boycotting and buycotting. Agreeable persons tend to avoid boycotting in particular. These relationships persist even when political and social attitudes are controlled for. Thus, we show that psychological factors play an important role in shaping politically conscious consumption behaviour. At the same time, our study points out that personality profiles vary across different forms of political consumerism and modes of political action more generally. The characteristics of the diverse modes may help to understand this variation.
DOI:doi:10.1177/0192512120959683
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1177/0192512120959683
 DOI: https://doi.org/10.1177/0192512120959683
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Big Five
 personality traits
 Political consumerism
 political participation
 political psychology
K10plus-PPN:1754715672
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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