Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Schlicht-Schmälzle, Raphaela [VerfasserIn]   i
 Ackermann, Kathrin [VerfasserIn]   i
Titel:Logics of educational stratification
Titelzusatz:a cross-national map of educational inequality
Verf.angabe:Raphaela Schlicht-Schmälzle and Kathrin Ackermann
E-Jahr:2012
Jahr:26 Mar 2012
Umfang:11 S.
Fussnoten:Gesehen am 14.04.2021
Titel Quelle:Enthalten in: International scholarly research notices
Ort Quelle:New York, NY : International Scholarly Research Network, 2014
Jahr Quelle:2012
Band/Heft Quelle:(2012), Artikel-ID e109647, Seite 1-11
ISSN Quelle:2356-7872
Abstract:Equality of education is often seen as the fundament of the overall equality of opportunity in modern societies. However, no reliable and comprehensive cross-national comparison of educational inequality hitherto exists. The aim of the present paper is to provide a cross-national comparative outline of diverse dimensions of educational inequality in the OECD world. We estimate the effects of three highly influential aspects of socioeconomic background on educational achievement in each OECD country in order to create a ranking of educational inequality in 30 capitalist countries. The central finding is that we indeed cannot identify a single cross-national ranking but three dimensions of education inequality: educational inequality based on economic, educational, and migration background at home. Capitalist economies thus do not only differ with regard to the degree of inequality but, first and foremost concerning the predominant patterns of inequality and the main distributive keys.
DOI:doi:10.5402/2012/109647
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.5402/2012/109647
 Volltext: https://www.hindawi.com/journals/isrn/2012/109647/
 DOI: https://doi.org/10.5402/2012/109647
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1754886051
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68723738   QR-Code
zum Seitenanfang