Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Freitag, Christine M. [VerfasserIn]   i
 Cholemkery, Hannah [VerfasserIn]   i
 Elsuni, Leyla [VerfasserIn]   i
 Kroeger, Anne K. [VerfasserIn]   i
 Bender, Stephan [VerfasserIn]   i
 Kunz, Cornelia Ursula [VerfasserIn]   i
 Kieser, Meinhard [VerfasserIn]   i
Titel:The group-based social skills training SOSTA-FRA in children and adolescents with high functioning autism spectrum disorder
Titelzusatz:study protocol of the randomised, multi-centre controlled SOSTA - net trial
Verf.angabe:Christine M Freitag, Hannah Cholemkery, Leyla Elsuni, Anne K Kroeger, Stephan Bender, Cornelia Ursula Kunz and Meinhard Kieser
E-Jahr:2013
Jahr:07 January 2013
Umfang:12 S.
Fussnoten:Gesehen am 07.05.2021
Titel Quelle:Enthalten in: Trials
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2000
Jahr Quelle:2013
Band/Heft Quelle:14(2013), Artikel-ID 6, Seite 1-12
ISSN Quelle:1468-6694
 1745-6215
Abstract:Group-based social skills training (SST) has repeatedly been recommended as treatment of choice in high-functioning autism spectrum disorder (HFASD). To date, no sufficiently powered randomised controlled trial has been performed to establish efficacy and safety of SST in children and adolescents with HFASD. In this randomised, multi-centre, controlled trial with 220 children and adolescents with HFASD it is hypothesized, that add-on group-based SST using the 12 weeks manualised SOSTA-FRA program will result in improved social responsiveness (measured by the parent rated social responsiveness scale, SRS) compared to treatment as usual (TAU). It is further expected, that parent and self reported anxiety and depressive symptoms will decline and pro-social behaviour will increase in the treatment group. A neurophysiological study in the Frankfurt HFASD subgroup will be performed pre- and post treatment to assess changes in neural function induced by SST versus TAU.
DOI:doi:10.1186/1745-6215-14-6
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1186/1745-6215-14-6
 DOI: https://doi.org/10.1186/1745-6215-14-6
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Autism spectrum disorder
 Moderating factors
 Neural function
 Social skills training
K10plus-PPN:1757489495
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68735239   QR-Code
zum Seitenanfang