Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Nees, Lisa Katharina [VerfasserIn]   i
 Grozinger, Philipp [VerfasserIn]   i
 Orthmann, Natalie [VerfasserIn]   i
 Deutsch, Thomas M. [VerfasserIn]   i
 Hennigs, André [VerfasserIn]   i
 Domschke, Christoph [VerfasserIn]   i
 Wallwiener, Markus [VerfasserIn]   i
 Rom, Joachim [VerfasserIn]   i
 Riedel, Fabian [VerfasserIn]   i
Titel:Evaluating the influence of music at different sound pressure levels on medical students’ performance of standardized laparoscopic box training exercises
Verf.angabe:Lisa Katharina Nees, Philipp Grozinger, Natalie Orthmann, Thomas Maximilian Deutsch, André Hennigs, Christoph Domschke, Markus Wallwiener, Joachim Rom and Fabian Riedel
E-Jahr:2021
Jahr:13 April 2021
Umfang:1-8$t8
Fussnoten:Gesehen am 07.06.2021
Titel Quelle:Enthalten in: BMC medical education
Ort Quelle:London : BioMed Central, 2001
Jahr Quelle:2021
Band/Heft Quelle:21(2021), Artikel-ID 209
ISSN Quelle:1472-6920
Abstract:The influence of music on the performance of surgical procedures such as laparoscopy is controversial and methodologically difficult to quantify. Here, outcome measurements using laparoscopic box training tools under standardized conditions might offer a feasible approach. To date, the effect of music exposure at different sound pressure levels (SPL) on outcome has not been evaluated systematically for laparoscopic novices.
DOI:doi:10.1186/s12909-021-02627-6
URL:kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1186/s12909-021-02627-6
 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-021-02627-6
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Box training
 Laparoscopy
 Music exposure
 Simulation-based training
 Sound pressure level
K10plus-PPN:1759896683
Verknüpfungen:→ Zeitschrift
 
 
Lokale URL UB: Zum Volltext

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68745099   QR-Code
zum Seitenanfang