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Status: Bibliographieeintrag

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Verfasst von:Magios, Nikolaus [VerfasserIn]   i
 Bozorgmehr, Farastuk [VerfasserIn]   i
 Volckmar, Anna-Lena [VerfasserIn]   i
 Kazdal, Daniel [VerfasserIn]   i
 Kirchner, Martina [VerfasserIn]   i
 Herth, Felix [VerfasserIn]   i
 Heußel, Claus Peter [VerfasserIn]   i
 Eichhorn, Florian [VerfasserIn]   i
 Meister, Michael [VerfasserIn]   i
 Muley, Thomas [VerfasserIn]   i
 El-Shafie, Rami [VerfasserIn]   i
 Fischer, Jürgen [VerfasserIn]   i
 Faehling, Martin [VerfasserIn]   i
 Kriegsmann, Mark [VerfasserIn]   i
 Schirmacher, Peter [VerfasserIn]   i
 Bischoff, Helge [VerfasserIn]   i
 Stenzinger, Albrecht [VerfasserIn]   i
 Thomas, Michael [VerfasserIn]   i
 Christopoulos, Petros [VerfasserIn]   i
Titel:Real-world implementation of sequential targeted therapies for EGFR-mutated lung cancer
Verf.angabe:Nikolaus Magios, Farastuk Bozorgmehr, Anna-Lena Volckmar, Daniel Kazdal, Martina Kirchner, Felix J. Herth, Claus-Peter Heussel, Florian Eichhorn, Michael Meister, Thomas Muley, Rami A. Elshafie, Jürgen R. Fischer, Martin Faehling, Mark Kriegsmann, Peter Schirmacher, Helge Bischoff, Albrecht Stenzinger, Michael Thomas and Petros Christopoulos
E-Jahr:2021
Jahr:March 24, 2021
Umfang:13 S.
Fussnoten:Gesehen am 12.06.2021
Titel Quelle:Enthalten in: Therapeutic advances in medical oncology
Ort Quelle:Thousand Oaks, Calif. : Sage, 2009
Jahr Quelle:2021
Band/Heft Quelle:13(2021) vom: Jan., Artikel-ID 1758835921996509, Seite 1-13
ISSN Quelle:1758-8359
Abstract:Background:Epidermal growth factor receptor-mutated (EGFR+) non-small-cell lung cancer (NSCLC) patients failing tyrosine kinase inhibitors (TKI) can benefit from next-line targeted therapies, but implementation is challenging.Methods:EGFR+ NSCLC patients treated with first/second-generation (1G/2G) TKI at our institution with a last follow-up after osimertinib approval (February 2016), were analyzed retrospectively, and the results compared with published data under osimertinib.Results:A total of 207 patients received erlotinib (37%), gefitinib (16%) or afatinib (47%). The median age was 66?years, with a predominance of female (70%), never/light-smokers (69%). T790M testing was performed in 174/202 progressive cases (86%), positive in 93/174 (53%), and followed by osimertinib in 87/93 (94%). Among the 135 deceased patients, 94 (70%) received subsequent systemic treatment (43% chemotherapy, 39% osimertinib), while 30% died without, either before (4%) or after progression, due to rapid clinical deterioration (22%), patient refusal of further therapy (2%), or severe competing illness (2%). Lack of subsequent treatment was significantly (4.5x, p?
DOI:doi:10.1177/1758835921996509
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1177/1758835921996509
 DOI: https://doi.org/10.1177/1758835921996509
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:EGFR T790M mutation
 EGFR+ NSCLC
 overall survival
 rebiopsy
 second line
 tyrosine kinase inhibitor
K10plus-PPN:1760352888
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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