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Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

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 Online-Ressource
Verfasst von:Hao, Han [VerfasserIn]   i
 Geng, Yong [VerfasserIn]   i
 Li, Weiqi [VerfasserIn]   i
 Guo, Bin [VerfasserIn]   i
Titel:Energy consumption and GHG emissions from China's freight transport sector
Titelzusatz:scenarios through 2050
Verf.angabe:Han Hao, Yong Geng, Weiqi Li, Bin Guo
E-Jahr:2015
Jahr:5 June 2015
Umfang:8 S.
Teil:volume:85
 year:2015
 month:10
 pages:94-101
 extent:8
Fussnoten:Gesehen am 14.06.2021
Titel Quelle:Enthalten in: Energy policy
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1973
Jahr Quelle:2015
Band/Heft Quelle:85(2015) vom: Okt., Seite 94-101
ISSN Quelle:1873-6777
Abstract:China's freight transport volume experienced rapid growth over recent years, causing great concerns over its energy and environmental impacts. In this study, by establishing a bottom-up accounting framework, a set of scenarios reflecting the possible future trajectories of energy consumption and Greenhouse Gas (GHG) emissions from China's freight transport sector are developed. According to our estimation, GHG emissions from China's freight transport sector were 788mt CO2e in 2013, roughly accounting for 8% of nationwide GHG emissions. Under Business-As-Usual (BAU) scenario, energy consumption and GHG emissions in 2050 will be 2.5 and 2.4 times the current levels. GHG emissions will peak by 2045 at the level of 1918mt CO2e. With all major mitigation measures implemented, energy consumption and GHG emissions in 2050 can be reduced by 30% and 32%, respectively. Besides, GHG emissions will peak earlier by around 2035 at a much lower level than under BAU scenario. Our study suggests that in order to keep in pace with China's overall mitigation agenda, aggressive efforts should be made to reduce GHG emissions from freight transport sector.
DOI:doi:10.1016/j.enpol.2015.05.016
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1016/j.enpol.2015.05.016
 Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301421515002098
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.enpol.2015.05.016
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:China
 Energy consumption
 Freight transport
 GHG emissions
 Scenario analysis
K10plus-PPN:1760362654
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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