Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Thomm, Eva Charlotte [VerfasserIn]   i
 Seifried, Eva [VerfasserIn]   i
 Bauer, Johannes [VerfasserIn]   i
Titel:Informing professional practice
Titelzusatz:(future) teachers' choice, use, and evaluation of (non-)scientific sources of educational topics
Verf.angabe:Eva Thomm, Eva Seifried, and Johannes Bauer
E-Jahr:2021
Jahr:April 27, 2021
Umfang:6 S.
Fussnoten:Gesehen am 24.06.2021
Weitere Titel:Titel der deutschsprachigen Zusammenfassung: Informationen für die professionelle Praxis : wie (angehende) Lehrkräfte (nicht-)wissenschaftliche Informationsquellen zu Bildungsthemen wählen, nutzen und bewerten
Schrift/Sprache:Text englisch, Zusammenfassungen in englischer und deutscher Sprache
Titel Quelle:Enthalten in: Zeitschrift für pädagogische Psychologie
Ort Quelle:Göttingen : Hogrefe Verlag, 1995
Jahr Quelle:2021
Band/Heft Quelle:35(2021), 2/3, Seite 121-126
ISSN Quelle:1664-2910
Abstract:. Understanding processes of selecting, evaluating, and using relevant information sources to inform oneself about scientific topics, that is, sourcing, is a current topic within educational psychology. This special issue combines recent research about sourcing with a particular focus on its role in the reception of educational research by (future) teachers. Recent debates about standards of teacher professionalism emphasize that teachers should be able to inform and justify their professional actions and decisions on the basis of scientific evidence. Thus, sourcing is an essential competence in retrieving and using relevant research knowledge. The contributions of this special issue shed light on different processes, requirements, and consequences of sourcing in the context of teacher education and teachers' work. They study potential factors and criteria that may affect teachers' selection, evaluation, and use of (non-)scientific information sources even in the pre-service stage of their development. Moreover, the studies analyze the impact of source preferences and accessibility of scientific sources on pre-service and in-service teachers' conceptions of educational topics and perceptions of educational research knowledge. Together with the two subsequent critical discussions, the contributions of this special issue point to challenges and obstacles that research usage by teachers and its preparation in teacher education face.
DOI:doi:10.1024/1010-0652/a000309
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000309
 Volltext: https://econtent.hogrefe.com/doi/full/10.1024/1010-0652/a000309
 DOI: https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000309
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1761210505
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68752285   QR-Code
zum Seitenanfang