Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare:
---
| Online-Ressource |
Verfasst von: | Oesterheld, Christina [VerfasserIn]  |
Titel: | Reflections on teaching Urdu in Germany |
Verf.angabe: | Christina Oesterfeld |
E-Jahr: | 2002 |
Jahr: | January 12, 2002 |
Umfang: | 4 S. |
Teil: | volume:37 |
| year:2002 |
| number:2 |
| pages:112-115 |
| extent:4 |
Fussnoten: | Gesehen am 25.06.2021 |
Titel Quelle: | Enthalten in: Economic & political weekly |
Ort Quelle: | Mumbai, 1966 |
Jahr Quelle: | 2002 |
Band/Heft Quelle: | 37(2002), 2, Seite 112-115 |
ISSN Quelle: | 2349-8846 |
Abstract: | Although Urdu is taught in German universities, students who opt for it are only those who want to embark on historical studies. To a scholar wanting to study India a knowledge of Urdu is of practically no importance. The concept of Urdu as primarily or even exclusively a literary language, a language of love poetry, of refinement and elegance causes much damage to the way Urdu instruction is designed. It also helps in trivialising Urdu literature, particularly ghazal and qawwali. Urdu needs to be projected as a modern language. |
URL: | Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.
Volltext: https://www.jstor.org/stable/4411590 |
Datenträger: | Online-Ressource |
Sprache: | eng |
K10plus-PPN: | 1761296426 |
Verknüpfungen: | → Zeitung |
Reflections on teaching Urdu in Germany / Oesterheld, Christina [VerfasserIn]; January 12, 2002 (Online-Ressource)
68752691