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Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

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 Online-Ressource
Verfasst von:Oesterheld, Christina [VerfasserIn]   i
Titel:Reflections on teaching Urdu in Germany
Verf.angabe:Christina Oesterfeld
E-Jahr:2002
Jahr:January 12, 2002
Umfang:4 S.
Teil:volume:37
 year:2002
 number:2
 pages:112-115
 extent:4
Fussnoten:Gesehen am 25.06.2021
Titel Quelle:Enthalten in: Economic & political weekly
Ort Quelle:Mumbai, 1966
Jahr Quelle:2002
Band/Heft Quelle:37(2002), 2, Seite 112-115
ISSN Quelle:2349-8846
Abstract:Although Urdu is taught in German universities, students who opt for it are only those who want to embark on historical studies. To a scholar wanting to study India a knowledge of Urdu is of practically no importance. The concept of Urdu as primarily or even exclusively a literary language, a language of love poetry, of refinement and elegance causes much damage to the way Urdu instruction is designed. It also helps in trivialising Urdu literature, particularly ghazal and qawwali. Urdu needs to be projected as a modern language.
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://www.jstor.org/stable/4411590
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1761296426
Verknüpfungen:→ Zeitung

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