Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Breyel, Sabine [VerfasserIn]   i
 Pauen, Sabina [VerfasserIn]   i
Titel:The beginnings of tool innovation in human ontogeny
Titelzusatz:how three- to five-year-olds solve the vertical and horizontal tube task
Verf.angabe:Sabine Breyel, Sabina Pauen
E-Jahr:2021
Jahr:28 April 2021
Umfang:20 S.
Teil:volume:58
 year:2021
 month:04/06
 elocationid:101049
 pages:1-20
 extent:20
Fussnoten:Gesehen am 01.07.2021
Titel Quelle:Enthalten in: Cognitive development
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1986
Jahr Quelle:2021
Band/Heft Quelle:58(2021) vom: Apr./Juni, Artikel-ID 101049, Seite 1-20
ISSN Quelle:0885-2014
Abstract:This study focuses on tool innovation in preschoolers. It extends previous work by investigating task- and age-related changes in success rates, latency to success, and solution strategies. Three- to five-year-olds had 10 min to retrieve a toy from either a horizontal or a vertical tube by manufacturing a tool from multiple materials. In the Horizontal Tube Task, success rates were high irrespective of age. Solution strategies revealed mainly second-order innovation (i.e., manipulating materials while retrieving the toy). In the Vertical Tube Task, success rates increased with age and solution strategies reflected mainly first-order innovation (i.e., manufacturing the tool before trying to retrieve the toy). In the Vertical Tube Task, children needed more time to find a solution, with first-order innovation tending to be faster than second-order innovation. These findings demonstrate the potential of young preschoolers to innovate tools when given enough time, but also a high task-dependency of performance.
DOI:doi:10.1016/j.cogdev.2021.101049
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2021.101049
 Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0885201421000447
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2021.101049
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Cognitive development
 Preschool children
 Problem solving
 Tool innovation
K10plus-PPN:1761736183
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68754773   QR-Code
zum Seitenanfang