Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---

+ Andere Auflagen/Ausgaben
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Schmitz, Florian [VerfasserIn]   i
 Teige-Mocigemba, Sarah [VerfasserIn]   i
 Voß, Andreas [VerfasserIn]   i
 Klauer, Karl C. [VerfasserIn]   i
Titel:When scoring algorithms matter
Titelzusatz:effects of working memory load on different IAT scores
Verf.angabe:Florian Schmitz, Sarah Teige-Mocigemba, Andreas Voss and Karl C. Klauer
Jahr:2013
Umfang:19 S.
Teil:volume:52
 year:2013
 number:1
 pages:103-121
 extent:19
Fussnoten:First published: 06 September 2011 ; Gesehen am 12.07.2021
Titel Quelle:Enthalten in: The British journal of social psychology
Ort Quelle:Hoboken, NJ [u.a.] : Wiley, 1981
Jahr Quelle:2013
Band/Heft Quelle:52(2013), 1, Seite 103-121
ISSN Quelle:2044-8309
Abstract:In most process accounts of the Implicit Association Test (IAT), it is assumed that compatible and incompatible IAT blocks require different amounts of working memory capacity (WMC) and recruit executive functions such as task switching and inhibition to different extents. In the present study (N= 120), cognitive load during the completion of an IAT was experimentally manipulated by means of an oral random-number generation secondary task. Cognitive load led to slower latencies and more errors, especially in the incompatible block. However, different IAT scores, including conventional scores and D-scores, were affected differentially by the load manipulation: scores based on raw data of task performance such as latencies and errors were increased whereas scores that use transformations such as log-latency scores and D-scores were decreased. A number of analyses shed light on the reasons for the unexpected dissociation between scoring algorithms. Remarkably, external correlations of the IAT scores were not affected by the experimental manipulation.
DOI:doi:10.1111/j.2044-8309.2011.02057.x
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1111/j.2044-8309.2011.02057.x
 Volltext: https://bpspsychub.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.2044-8309.2011.02057.x
 DOI: https://doi.org/10.1111/j.2044-8309.2011.02057.x
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: When scoring algorithms matter. - 2013
K10plus-PPN:1762668742
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68759028   QR-Code
zum Seitenanfang