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Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

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 Online-Ressource
Verfasst von:Karjalainen, Panu [VerfasserIn]   i
 Rönkkö, Topi [VerfasserIn]   i
 Pirjola, Liisa [VerfasserIn]   i
 Heikkilä, Juha [VerfasserIn]   i
 Happonen, Matti [VerfasserIn]   i
 Arnold, Frank [VerfasserIn]   i
 Rothe, Dieter [VerfasserIn]   i
 Bielaczyc, Piotr [VerfasserIn]   i
 Keskinen, Jorma [VerfasserIn]   i
Titel:Sulfur driven nucleation mode formation in diesel exhaust under transient driving conditions
Verf.angabe:Panu Karjalainen, Topi Rönkkö, Liisa Pirjola, Juha Heikkilä, Matti Happonen, Frank Arnold, Dieter Rothe, Piotr Bielaczyc, and Jorma Keskinen
E-Jahr:2014
Jahr:6 February 2014
Umfang:8 S.
Teil:volume:48
 year:2014
 number:4
 pages:2336-2343
 extent:8
Fussnoten:Gesehen am 28.09.2021
Titel Quelle:Enthalten in: Environmental science & technology
Ort Quelle:Columbus, Ohio : American Chemical Society, 1967
Jahr Quelle:2014
Band/Heft Quelle:48(2014), 4, Seite 2336-2343
ISSN Quelle:1520-5851
Abstract:Sulfur driven diesel exhaust nucleation particle formation processes were studied in an aerosol laboratory, on engine dynamometers, and on the road. All test engines were equipped with a combination of a diesel oxidation catalyst (DOC) and a partial diesel particulate filter (pDPF). At steady operating conditions, the formation of semivolatile nucleation particles directly depended on SO2 conversion in the catalyst. The nucleation particle emission was most significant after a rapid increase in engine load and exhaust gas temperature. Results indicate that the nucleation particle formation at transient driving conditions does not require compounds such as hydrocarbons or sulfated hydrocarbons, however, it cannot be explained only by the nucleation of sulfuric acid. A real-world exhaust study with a heavy duty diesel truck showed that the nucleation particle formation occurs even with ultralow sulfur diesel fuel, even at downhill driving conditions, and that nucleation particles can contribute 60% of total particle number emissions. In general, due to sulfur storage and release within the exhaust aftertreatment systems and transients in driving, emissions of nucleation particles can even be the dominant part of modern diesel vehicle exhaust particulate number emissions.
DOI:doi:10.1021/es405009g
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1021/es405009g
 DOI: https://doi.org/10.1021/es405009g
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1771987472
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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