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Status: Bibliographieeintrag

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Verfasst von:Pfeifer, Heike [VerfasserIn]   i
 Wassmann, B. [VerfasserIn]   i
 Bethge, W. [VerfasserIn]   i
 Dengler, Jolanta [VerfasserIn]   i
 Bornhäuser, M. [VerfasserIn]   i
 Stadler, M. [VerfasserIn]   i
 Beelen, D. [VerfasserIn]   i
 Vucinic, V. [VerfasserIn]   i
 Burmeister, T. [VerfasserIn]   i
 Stelljes, M. [VerfasserIn]   i
 Faul, C. [VerfasserIn]   i
 Dreger, Peter [VerfasserIn]   i
 Kiani, A. [VerfasserIn]   i
 Schäfer-Eckart, K. [VerfasserIn]   i
 Schwerdtfeger, R. [VerfasserIn]   i
 Lange, E. [VerfasserIn]   i
 Kubuschok, B. [VerfasserIn]   i
 Horst, H. A. [VerfasserIn]   i
 Gramatzki, M. [VerfasserIn]   i
 Brück, P. [VerfasserIn]   i
 Serve, H. [VerfasserIn]   i
 Hoelzer, D. [VerfasserIn]   i
 Gökbuget, N. [VerfasserIn]   i
 Ottmann, O. G. [VerfasserIn]   i
Titel:Randomized comparison of prophylactic and minimal residual disease-triggered imatinib after allogeneic stem cell transplantation for BCR-ABL1-positive acute lymphoblastic leukemia
Verf.angabe:H. Pfeifer, B. Wassmann, W. Bethge, J. Dengler, M. Bornhäuser, M. Stadler, D. Beelen, V. Vucinic, T. Burmeister, M. Stelljes, C. Faul, P. Dreger, A. Kiani, K. Schäfer-Eckart, R. Schwerdtfeger, E. Lange, B. Kubuschok, H.A. Horst, M. Gramatzki, P. Brück, H. Serve, D. Hoelzer, N. Gökbuget and O.G. Ottmann
E-Jahr:2013
Jahr:30 April 2013
Umfang:9 S.
Fussnoten:Gesehen am 20.01.2022
Titel Quelle:Enthalten in: Leukemia
Ort Quelle:London : Springer Nature, 1997
Jahr Quelle:2013
Band/Heft Quelle:27(2013), 6, Seite 1254-1262
ISSN Quelle:1476-5551
Abstract:Minimal residual disease (MRD) after allogeneic stem cell transplantation (SCT) for Ph+ acute lymphoblastic leukemia (ALL) is predictive of relapse. Imatinib administration subsequent to SCT may prevent relapse, but the role of scheduling and its impact on outcome are not known. In a prospective, randomized multicenter trial, we compared the tolerability and efficacy of post-transplant imatinib administered either prophylactically (arm A; n=26) or following detection of MRD (arm B; n=29). Prophylactic imatinib significantly reduced the incidence of molecular recurrence after SCT compared with MRD-triggered imatinib (40% vs 69%; P=0.046). Median duration of PCR negativity was 26.5 and 6.8 months, respectively (P=0.065). Five-year survival in both interventional groups was high (80 and 74.5%), despite premature discontinuation of imatinib in the majority of patients because of poor tolerability. Relapse probability was significantly higher in patients who became MRD positive (P=0.017). In conclusion, post-transplant imatinib results in a low relapse rate, durable remissions and excellent long-term outcome in patients with BCR-ABL1-positive ALL irrespective of whether it is given prophylactically or MRD-triggered. Reappearance of BCR-ABL1 transcripts early after SCT or at higher levels identifies a small subset of patients who do not benefit sufficiently from imatinib, and in whom alternative approaches should be explored.
DOI:doi:10.1038/leu.2012.352
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1038/leu.2012.352
 Volltext: https://www.nature.com/articles/leu2012352
 DOI: https://doi.org/10.1038/leu.2012.352
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Acute lymphocytic leukaemia
 Cell transplantation
 Immunosuppression
 Outcomes research
K10plus-PPN:1786577275
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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