Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Russ, Graeme R. [VerfasserIn]   i
 Tedesco-Silva, H. [VerfasserIn]   i
 Kuypers, D. R. [VerfasserIn]   i
 Cohney, S. [VerfasserIn]   i
 Langer, R. M. [VerfasserIn]   i
 Witzke, O. [VerfasserIn]   i
 Eris, J. [VerfasserIn]   i
 Sommerer, Claudia [VerfasserIn]   i
 von Zur-Mühlen, B. [VerfasserIn]   i
 Woodle, E. S. [VerfasserIn]   i
 Gill, J. [VerfasserIn]   i
 Ng, J. [VerfasserIn]   i
 Klupp, J. [VerfasserIn]   i
 Chodoff, L. [VerfasserIn]   i
 Budde, K. [VerfasserIn]   i
Titel:Efficacy of sotrastaurin plus tacrolimus after de novo kidney transplantation
Titelzusatz:randomized, phase II trial Results
Verf.angabe:G.R. Russ, H. Tedesco-Silva, D.R. Kuypers, S. Cohney, R.M. Langer, O. Witzke, J. Eris, C. Sommerer, B. von Zur-Mühlen, E.S. Woodle, J. Gill, J. Ng, J. Klupp, L. Chodoff and K. Budde
E-Jahr:2013
Jahr:13 May 2013
Umfang:11 S.
Fussnoten:Gesehen am 24.01.2022
Titel Quelle:Enthalten in: European journal of pain
Ort Quelle:Malden, Mass. [u.a.] : Wiley-Blackwell, 1997
Jahr Quelle:2013
Band/Heft Quelle:13(2013), 7 vom: Juli, Seite 1746-1756
ISSN Quelle:1532-2149
Abstract:Sotrastaurin, a novel immunosuppressant, blocks early T cell activation through protein kinase C inhibition. Efficacy and safety of sotrastaurin with tacrolimus were assessed in a dose-ranging non-inferiority study in renal transplant recipients. A total of 298 patients were randomized 1:1:1:1 to receive sotrastaurin 100 (n = 77; discontinued in December 2011) or 200 mg (n = 73) b.i.d. plus standard tacrolimus (sTAC; 5-12 ng/mL), sotrastaurin 300 mg (n = 75) b.i.d. plus reduced tacrolimus (rTAC; 2-5 ng/mL) or enteric-coated mycophenolic acid (MPA) plus sTAC (n = 73); all patients received basiliximab and corticosteroids. Composite efficacy failure (treated biopsy-proven acute rejection ≥ grade IA, graft loss, death or loss to follow up) rates at Month 12 were 18.8%, 12.4%, 10.9% and 14.0% for the sotrastaurin 100, 200 and 300 mg, and MPA groups, respectively. The median estimated glomerular filtration rates were 55.7, 53.3, 64.9 and 59.2 mL/min, respectively. Mean heart rates were faster with higher sotrastaurin doses and discontinuations due to adverse events and gastrointestinal adverse events were more common. Fewer patients in the sotrastaurin groups experienced leukopenia than in the MPA group (1.3-5.5% vs. 16.5%). Sotrastaurin 200 and 300 mg had comparable efficacy to MPA in prevention of rejection with no significant difference in renal function between the groups.
DOI:doi:10.1111/ajt.12251
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1111/ajt.12251
 Volltext: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/ajt.12251
 DOI: https://doi.org/10.1111/ajt.12251
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Efficacy
 enteric-coated mycophenolic acid
 kidney transplantation
 sotrastaurin
 tacrolimus
K10plus-PPN:1786996499
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68869991   QR-Code
zum Seitenanfang