Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Nadal, Laura [VerfasserIn]   i
 Thome, Sarah [VerfasserIn]   i
Titel:Mediación y aprendizaje de lenguas en contextos de no inmersión
Titelzusatz:un análisis experimental
Paralleltitel:Mediation and second language teaching in non immersion contexts
Paralleltitelzusatz:an experimental analysis
Verf.angabe:Laura Nadal, Sarah Thome
Jahr:2021
Umfang:22 S.
Fussnoten:Gesehen am 04.02.2022 ; DOI funktioniert nicht
Titel Quelle:Enthalten in: RLA
Ort Quelle:Concepción : [Verlag nicht ermittelbar], 1999
Jahr Quelle:2021
Band/Heft Quelle:59(2021), 2, Seite 111-132
ISSN Quelle:0718-4883
Abstract:Mediation constitutes one of the four competences of language learning integrated in the Common European Framework of Reference. Mediation can be understood as the explanation of texts (linguistic mediation), concepts (cognitive mediation) or conversational contents (communicative mediation). It has been treated in diverse theoretical studies, but empirical research is missing. This study analyzes mediation processes in the interaction during two high controlled activities of 8 dyads (L1 Spanish and L2 German as a Foreign Language or DaF). The quantitative analyses confirm the presence of the three types of mediation proposed in the CEFR. It is an evidence that collaborative work is an adequate condition to put this competence into practice also while carrying out activities related to low-level cognitive skills. On the other hand, a low proportion of mediation in the L2 was found. This can be interpreted as a burden for practicing cognitive mediation in a non-immersion context because of the limited exposure of learners to the L2. The description of the strategies used by students for each mediation modality serves as a guide for classroom practices to foster the use of the L2.
DOI:doi:10.29393/RLA59-13MALS20013
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://www.scielo.cl/pdf/rla/v59n2/0718-4883-rla-59-02-111.pdf
 Volltext: https://doi.org/10.29393/RLA59-13MALS20013
 DOI: https://doi.org/10.29393/RLA59-13MALS20013
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:spa eng
Sach-SW:cefr
 cognitive mediation
 communicative language activities
 communicative mediation
 German as a Foreign Language (DaF)
 linguistic mediation
K10plus-PPN:1788568001
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68874245   QR-Code
zum Seitenanfang