Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---

+ Andere Auflagen/Ausgaben
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Wüstenberg, Sascha [VerfasserIn]   i
 Greiff, Samuel [VerfasserIn]   i
 Funke, Joachim [VerfasserIn]   i
Titel:Complex problem solving
Titelzusatz:more than reasoning?
Verf.angabe:Sascha Wüstenberg, Samuel Greiff, Joachim Funke
Jahr:2012
Umfang:14 S.
Fussnoten:Available online 3 December 2011 ; Gesehen am 04.05.2022
Titel Quelle:Enthalten in: Intelligence
Ort Quelle:Greenwich, Conn. : Ablex, 1977
Jahr Quelle:2012
Band/Heft Quelle:40(2012), 1, Seite 1-14
ISSN Quelle:1873-7935
Abstract:This study investigates the internal structure and construct validity of Complex Problem Solving (CPS), which is measured by a Multiple-Item-Approach. It is tested, if (a) three facets of CPS - rule identification (adequateness of strategies), rule knowledge (generated knowledge) and rule application (ability to control a system) - can be empirically distinguished, how (b) reasoning is related to these CPS-facets and if (c) CPS shows incremental validity in predicting school grade point average (GPA) beyond reasoning. N=222 university students completed MicroDYN, a computer-based CPS test and Ravens Advanced Progressive Matrices. Analysis including structural equation models showed that a 2-dimensionsal model of CPS including rule knowledge and rule application fitted the data best. Furthermore, reasoning predicted performance in rule application only indirectly through its influence on rule knowledge indicating that learning during system exploration is a prerequisite for controlling a system successfully. Finally, CPS explained variance in GPA even beyond reasoning, showing incremental validity of CPS. Thus, CPS measures important aspects of academic performance not assessed by reasoning and should be considered when predicting real life criteria such as GPA.
DOI:doi:10.1016/j.intell.2011.11.003
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext ; Verlag: https://doi.org/10.1016/j.intell.2011.11.003
 Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160289611001401
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.intell.2011.11.003
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: Wüstenberg, Sascha, 1982 - : Complex problem solving. - 2012
Sach-SW:Complex problem solving
 Dynamic problem solving
 Intelligence
 Linear structural equations
 Measurement
 MicroDYN
K10plus-PPN:1800802552
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68914412   QR-Code
zum Seitenanfang