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Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

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Verfasst von:Keller, Christoph Gustav [VerfasserIn]   i
 Enzweiler, Markus [VerfasserIn]   i
 Rohrbach, Marcus [VerfasserIn]   i
 Llorca, David Fernández [VerfasserIn]   i
 Schnörr, Christoph [VerfasserIn]   i
 Gavrila, Dariu M. [VerfasserIn]   i
Titel:The benefits of dense stereo for pedestrian detection
Verf.angabe:Christoph G. Keller, Markus Enzweiler, Marcus Rohrbach, David Fernández Llorca, Christoph Schnorr, Dariu M. Gavrila
E-Jahr:2011
Jahr:12 May 2011
Umfang:11 S.
Fussnoten:Gesehen am 28.07.2022
Titel Quelle:Enthalten in: Institute of Electrical and Electronics EngineersIEEE transactions on intelligent transportation systems
Ort Quelle:New York, NY : Inst. of Electrical and Electronics Engineers, 2000
Jahr Quelle:2011
Band/Heft Quelle:12(2011), 4, Seite 1096-1106
Abstract:This paper presents a novel pedestrian detection system for intelligent vehicles. We propose the use of dense stereo for both the generation of regions of interest and pedestrian classification. Dense stereo allows the dynamic estimation of camera parameters and the road profile, which, in turn, provides strong scene constraints on possible pedestrian locations. For classification, we extract spatial features (gradient orientation histograms) directly from dense depth and intensity images. Both modalities are represented in terms of individual feature spaces, in which discriminative classifiers (linear support vector machines) are learned. We refrain from the construction of a joint feature space but instead employ a fusion of depth and intensity on the classifier level. Our experiments involve challenging image data captured in complex urban environments (i.e., undulating roads and speed bumps). Our results show a performance improvement by up to a factor of 7.5 at the classification level and up to a factor of 5 at the tracking level (reduction in false alarms at constant detection rates) over a system with static scene constraints and intensity-only classification.
DOI:doi:10.1109/TITS.2011.2143410
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1109/TITS.2011.2143410
 DOI: https://doi.org/10.1109/TITS.2011.2143410
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Active safety
 Cameras
 computer vision
 Feature extraction
 intelligent vehicles
 Intelligent vehicles
 pedestrian detection
 Stereo vision
 Support vector machines
K10plus-PPN:1811893724
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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