Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Christiner, Markus [VerfasserIn]   i
 Renner, Julia [VerfasserIn]   i
 Groß, Christine [VerfasserIn]   i
 Seither-Preisler, Annemarie [VerfasserIn]   i
 Benner, Jan [VerfasserIn]   i
 Schneider, Peter [VerfasserIn]   i
Titel:Singing Mandarin?
Titelzusatz:What short-term memory capacity, basic auditory skills, and musical and singing abilities reveal about learning Mandarin
Verf.angabe:Markus Christiner, Julia Renner, Christine Groß, Annemarie Seither-Preisler, Jan Benner and Peter Schneider
E-Jahr:2022
Jahr:16 June 2022
Umfang:14 S.
Fussnoten:Gesehen am 29.07.2022
Titel Quelle:Enthalten in: Frontiers in psychology
Ort Quelle:Lausanne : Frontiers Research Foundation, 2010
Jahr Quelle:2022
Band/Heft Quelle:13(2022), Artikel-ID 895063, Seite 1-14
ISSN Quelle:1664-1078
Abstract:Learning Mandarin has become increasingly important in the Western world but is rather difficult to be learnt by speakers of non-tone languages. Since tone language learning requires very precise tonal ability, we set out to test whether musical skills, musical status, singing ability, singing behavior during childhood, basic auditory skills, and short-term memory ability contribute to individual differences in Mandarin performance. Therefore, we developed Mandarin tone discrimination and pronunciation tasks to assess individual differences in adult participants’ (N = 109) tone language ability. Results revealed that short-term memory capacity, singing ability, pitch perception preferences, and tone frequency (high vs. low tones) were the most important predictors, which explained individual differences in the Mandarin performances of our participants. Therefore, it can be concluded that training of basic auditory skills, musical training including singing should be integrated in the educational setting for speakers of non-tone languages who learn tone languages such as Mandarin.
DOI:doi:10.3389/fpsyg.2022.895063
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.895063
 Volltext: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.895063
 DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.895063
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1811993656
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68948250   QR-Code
zum Seitenanfang