Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---

+ Andere Auflagen/Ausgaben
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Steinmayr, Ricarda [VerfasserIn]   i
 Bipp, Tanja [VerfasserIn]   i
 Spinath, Birgit [VerfasserIn]   i
Titel:Goal orientations predict academic performance beyond intelligence and personality
Verf.angabe:Ricarda Steinmayr, Tanja Bipp, Birgit Spinath
Jahr:2011
Umfang:5 S.
Fussnoten:Online verfügbar 22 Dezember 2010 ; Gesehen am 21.10.2022
Titel Quelle:Enthalten in: Learning and individual differences
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1989
Jahr Quelle:2011
Band/Heft Quelle:21(2011), 2, Seite 196-200
ISSN Quelle:1041-6080
Abstract:Goal orientations are thought to be an important predictor of scholastic achievement. The present paper investigated the joint influence of goal orientations, intelligence, and personality on school performance in a sample of N=520 11th and 12th graders (303 female; mean age M=16.94years). Intelligence, the Big Five factors of personality (Neuroticism, Extraversion, Openness to Experience, Agreeableness, and Conscientiousness) as well as goal orientations (learning, performance-approach, -avoidance, and work-avoidance goals) were assessed. When school performance was regressed on all variables simultaneously, intelligence, Openness to Experience, Conscientious, and learning goals predicted school performance. Learning goals additionally partially mediated the association of Openness to Experience and Conscientious, respectively, with GPA. Results are discussed with regard to the importance of goal orientations in academic settings.
DOI:doi:10.1016/j.lindif.2010.11.026
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1016/j.lindif.2010.11.026
 Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1041608010001834
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.lindif.2010.11.026
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: Steinmayr, Ricarda: Goal orientations predict academic performance beyond intelligence and personality. - 2011
Sach-SW:Academic achievement
 Big Five
 Goal orientations
 Intelligence
K10plus-PPN:1819623459
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68976947   QR-Code
zum Seitenanfang