Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Reuter, Anna [VerfasserIn]   i
 Bärnighausen, Till [VerfasserIn]   i
 Vollmer, Sebastian [VerfasserIn]   i
Titel:Parental health, children's education and unintended consequences of state support
Titelzusatz:quasi-experimental evidence from KwaZulu-Natal, South Africa
Verf.angabe:Anna Reuter, Till Bärnighausen and Sebastian Vollmer
Verlagsort:Goettingen, Germany
Verlag:Courant Research Centre
E-Jahr:2022
Jahr:October 2022
Umfang:1 Online-Ressource (circa 29 Seiten)
Illustrationen:Illustrationen
Gesamttitel/Reihe:Discussion papers / Courant Research Centre ; no. 291
Abstract:This study investigates whether eligibility for antiretroviral therapy (ART) of HIV positive parents improved their children's educational attainment in KwaZulu-Natal, South Africa, employing a regression discontinuity design. We find that there is a positive impact of ART eligibility on paternal health, but this does not translate into general improvements of children's education. Instead, impacts differ by the previous reception of state support. Previous recipients of health-contingent state support can lose the state support after initiation of ART, as their health improves after ART is initiated. For these parents, we see a negative impact of ART eligibility on children's education, potentially driven by the negative impact on the household's wealth. In contrast, there is a positive impact of ART eligibility on children's education for fathers who previously received non-health-contingent state support.
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Verlag: http://www2.vwl.wiso.uni-goettingen.de/courant-papers/CRC-PEG_DP_291.pdf
 kostenfrei: Resolving-System: http://hdl.handle.net/10419/265380
 10419/265380
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Education
 Health
 Regression Discontinuity Design
 Antiretroviral Therapy
 South Africa
K10plus-PPN:1818959666
Verknüpfungen:→ Übergeordnete Aufnahme

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68979173   QR-Code
zum Seitenanfang