Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---

+ Andere Auflagen/Ausgaben
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Thümler, Ekkehard [VerfasserIn]   i
Titel:Foundations, schools and the state
Titelzusatz:school improvement partnerships in Germany and the United States as legitimacy-generating arrangements
Verf.angabe:Ekkehard Thümler
E-Jahr:2011
Jahr:07 Nov 2011
Umfang:22 S.
Fussnoten:Gesehen am 03.11.2022 ; Special issue on philanthropy and public policy
Titel Quelle:Enthalten in: Public management review
Ort Quelle:London : Routledge, 2001
Jahr Quelle:2011
Band/Heft Quelle:13(2011), 8, special issue, Seite 1095-1116
ISSN Quelle:1471-9045
Abstract:The public school systems of both Germany and the United States face environmental pressures to provide better and more equitable results, while at the same time they are criticized for high degrees of bureaucracy and structural inertia. Public-private partnerships are frequently praised for their potential to provide a remedy to these deficits. In this article, I investigate the role of private philanthropic foundations that co-operate with public actors in school improvement partnerships. Drawing on institutional theory and empirical data derived from the exploratory research project ‘Strategies for Impact in Education’, the article concludes that an important function of such arrangements is the generation of legitimacy in case of ‘successful failure’.
DOI:doi:10.1080/14719037.2011.619065
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1080/14719037.2011.619065
 DOI: https://doi.org/10.1080/14719037.2011.619065
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: Thümler, Ekkehard, 1968 - : Foundations, schools and the state. - 2011
Sach-SW:Foundations
 legitimacy
 public-private partnerships
 school reform
 successful failure
K10plus-PPN:1820664872
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/68981368   QR-Code
zum Seitenanfang