Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Gathmann, Christina   i
 Jürges, Hendrik   i
 Reinhold, Steffen   i
Titel:Compulsory schooling reforms, education and mortality in twentieth century Europe
Verf.angabe:Christina Gathmann; Hendrik Jürges; Steffen Reinhold
Verlagsort:Bonn
Verlag:IZA
Jahr:2012
Umfang:Online-Ressource (PDF-Datei: 45 S., 312,38 KB)
Illustrationen:graph. Darst.
Gesamttitel/Reihe:Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 6403
Abstract:Education yields substantial non-monetary benefits, but the size of these gains is still debated. Previous studies, for example, report contradictory effects of education and compulsory schooling on mortality - ranging from zero to large mortality reductions. Using data from 19 compulsory schooling reforms implemented in Europe during the twentieth century, we quantify the mean mortality effect and explore its dispersion across gender, time and countries. We find that men benefit from compulsory education both in the shorter and longer run. In contrast, compulsory schooling reforms have little or no effect on mortality for women. -- compulsory schooling ; education ; mortality ; Europe
ComputerInfo:Systemvoraussetzung: Acrobat Reader.
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:101:1-201206146887
 Volltext: http://ftp.iza.org/dp6403.pdf
 Volltext: http://hdl.handle.net/10419/58695
 10419/58695
URN:urn:nbn:de:101:1-201206146887
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Form-SW:Arbeitspapier
 Graue Literatur
K10plus-PPN:715670638
Verknüpfungen:→ Übergeordnete Aufnahme

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69047673   QR-Code
zum Seitenanfang