Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: entliehen (gesamte Vormerkungen: 1)
> Bestellen/Vormerken
HEDD-Bestellung möglich
> HEDD
Signatur: 2023 A 5162   QR-Code
Standort: Hauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monograph  3D-Plan
Exemplare: siehe unten
Titel:L2 pragmatics in action
Titelzusatz:teachers, learner and the teaching-learning interaction process
Mitwirkende:Martínez Flor, Alicia [HerausgeberIn]   i
 Sánchez-Hernández, Ariadna [HerausgeberIn]   i
 Barón, Júlia [HerausgeberIn]   i
Verf.angabe:edited by Alicia Martínez-Flor (Universitat Jaume I), Ariadna Sánchez-Hernández (Universidad Complutense de Madrid), Júlia Barón (Universitat de Barcelona)
Verlagsort:Amsterdam ; Philadelphia
Verlag:John Benjamins Publishing Company
E-Jahr:2023
Jahr:[2023]
Umfang:xxii, 343 Seiten
Illustrationen:Illustrationen, Diagramme
Gesamttitel/Reihe:Language learning & language teaching ; volume 58
Fussnoten:Includes bibliographical references and index
ISBN:978-90-272-1365-5
 978-90-272-1366-2
Abstract:"This is the first edited volume dedicated to both teachers and learners of second/foreign language (L2) pragmatics. Comprised of a collection of studies that address the need to consider teacher background and practices as well as the learner individual differences to design appropriate pedagogical approaches that bring them together in action in the process of teaching/learning L2 pragmatics. Written by an international team of experts, the volume examines the most current topics on instructional pragmatics in a variety of language contexts, including Brazil, China, Germany, Japan, Spain, the United States, and Vietnam. This global perspective represents a key contribution in the increasingly multilingual and multicultural society. Taken together, the findings presented have diverse research and pedagogical implications, and provide new directions to explore L2 pragmatic competence. This innovative book will be a valuable resource for researchers and graduate students, as well as language teachers and course developers"--
URL:Inhaltsverzeichnis: https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1840223936inh.htm
Schlagwörter:(s)Sprachunterricht   i / (s)Fremdsprachenlernen   i / (s)Pragmatik   i
Dokumenttyp:Aufsatzsammlung
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Online-Ausgabe: L2 pragmatics in action. - Amsterdam : John Benjamins Publishing Company, 2023
RVK-Notation:ES 760   i
Sach-SW:Essays
K10plus-PPN:1840223936
Verknüpfungen:→ Übergeordnete Aufnahme
Exemplare:

SignaturQRStandortStatus
2023 A 5162QR-CodeHauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monographien3D-Planentliehen bis 11.06.2024 (gesamte Vormerkungen: 1)
Mediennummer: 10698189

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69056601   QR-Code
zum Seitenanfang