Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Freytag, Peter [VerfasserIn]   i
 Blümke, Matthias [VerfasserIn]   i
 Fiedler, Klaus [VerfasserIn]   i
Titel:An adaptive-learning approach to affect regulation
Titelzusatz:strategic influences on evaluative priming
Verf.angabe:Peter Freytag, Matthias Bluemke & Klaus Fiedler
E-Jahr:2011
Jahr:20 Jan 2011
Umfang:14 S.
Fussnoten:Gesehen am 20.04.2023
Titel Quelle:Enthalten in: Cognition & emotion
Ort Quelle:Hove, East Sussex : Psychology Press, 1987
Jahr Quelle:2011
Band/Heft Quelle:25(2011), 3, Seite 426-439
ISSN Quelle:1464-0600
Abstract:An adaptive cognition approach to evaluative priming is not compatible with the view that the entire process is automatically determined by prime stimulus valence alone. In addition to the evaluative congruity of individual prime-target pairs, an adaptive regulation function should be sensitive to the base rates of positive and negative stimuli as well as to the perceived contingency between prime and target valence. The present study was particularly concerned with pseudocontingent inferences that offer a proxy for the assessment of contingencies from degraded or incomplete stimulus input. As expected, response latencies were shorter for the more prevalent target valence and for evaluatively congruent trials. However, crucially, the congruity effect was eliminated and overridden by pseudocontingencies inferred from the stimulus environment. These strategic inferences were further enhanced when the task called for the evaluation of both prime stimuli and target stimuli.
DOI:doi:10.1080/02699931.2010.537081
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1080/02699931.2010.537081
 DOI: https://doi.org/10.1080/02699931.2010.537081
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Adaptive cognition
 Evaluative priming
 Pseudocontingencies
K10plus-PPN:1843260697
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69067448   QR-Code
zum Seitenanfang