Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Präsenznutzung
Signatur: Ed 2020.23   QR-Code
Standort: Institut f. Bildungswisse /
Exemplare: siehe unten
Verfasst von:Papert, Seymour [VerfasserIn]   i
Titel:Mindstorms
Titelzusatz:children, computers, and powerful ideas
Verf.angabe:Seymour Papert
Verlagsort:New York
Verlag:Basic Books
E-Jahr:2020
Jahr:[2020]
Jahr des Originals:2008
Umfang:265 Seiten
Illustrationen:Illustrationen
Format:21 cm
Fussnoten:Originally published in hardcover by Basic Books in 1980 ; Auf dem Umschlag "with a new foreword by mitchel resnick" ; Includes bibliographical references (pages 248-265) and index
ISBN:978-1-5416-7512-4
 1-5416-7512-6
Abstract:In this book, pioneering computer scientist Seymour Papert uses the invention of LOGO, the first child-friendly programming language, to make the case for the value of teaching children with computers. Papert argues that children are more than capable of mastering computers, and that teaching computational processes like de-bugging in the classroom can change the way we learn everything else. He also shows that schools saturated with technology can actually improve socialization and interaction among students and between students and teachers
URL:Autorenbiografie: http://catdir.loc.gov/catdir/enhancements/fy0830/92053249-b.html
 Verlagsangaben: http://catdir.loc.gov/catdir/enhancements/fy0830/92053249-d.html
Sprache:eng
K10plus-PPN:1850916640
Exemplare:

SignaturQRStandortStatus
Ed 2020.23QR-CodeInstitut f. BildungswissenschaftPräsenznutzung
Mediennummer: 36165267, Inventarnummer: EW 2300209

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69088928   QR-Code
zum Seitenanfang