Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Danz, David [VerfasserIn]   i
 Fehr, Dietmar [VerfasserIn]   i
 Kübler, Dorothea [VerfasserIn]   i
Titel:Information and beliefs in a repeated normal-form game
Verf.angabe:David N. Danz, Dietmar Fehr, Dorothea Kübler
E-Jahr:2012
Jahr:10 March 2012
Umfang:19 S.
Fussnoten:Gesehen am 26.06.2023
Titel Quelle:Enthalten in: Experimental economics
Ort Quelle:Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V., 1998
Jahr Quelle:2012
Band/Heft Quelle:15(2012), 4, Seite 622-640
ISSN Quelle:1573-6938
Abstract:We study beliefs and actions in a repeated normal-form game. Using a level-k model of limited strategic reasoning and allowing for other-regarding preferences, we classify action and belief choices with regard to their strategic sophistication and study their development over time. In addition to a baseline treatment with common knowledge of the game structure, feedback about actions in the previous period and random matching, we run treatments (i) with fixed matching, (ii) without information about the other player’s payoffs, and (iii) without feedback about previous play. In all treatments with feedback, we observe more strategic play (increasing by 15 percent) and higher-level beliefs (increasing by 18 percent) over time. Without feedback, neither beliefs nor actions reach significantly higher levels of reasoning (with increases of 2 percentage points for actions and 6 percentage points for beliefs). The levels of reasoning reflected in actions and beliefs are highly consistent, but less so for types with lower levels of reasoning.
DOI:doi:10.1007/s10683-012-9317-9
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1007/s10683-012-9317-9
 DOI: https://doi.org/10.1007/s10683-012-9317-9
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Beliefs
 C72
 C92
 D83
 D84
 Learning
 Level-k model
K10plus-PPN:1850960704
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69089287   QR-Code
zum Seitenanfang