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Status: Bibliographieeintrag

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Verfasst von:Sinn, Peter [VerfasserIn]   i
 Elsawaf, Zeinab [VerfasserIn]   i
 Helmchen, Birgit [VerfasserIn]   i
 Aulmann, Sebastian [VerfasserIn]   i
Titel:Early breast cancer precursor lesions
Titelzusatz:lessons learned from molecular and clinical studies
Verf.angabe:Hans-Peter Sinn, Zeinab Elsawaf, Birgit Helmchen, Sebastian Aulmann
E-Jahr:2010
Jahr:August 23, 2010
Umfang:9 S.
Fussnoten:Gesehen am 03.08.2023
Titel Quelle:Enthalten in: Breast care
Ort Quelle:Basel : Karger, 2006
Jahr Quelle:2010
Band/Heft Quelle:5(2010), 4, Seite 218-226
ISSN Quelle:1661-3805
Abstract:Atypical ductal hyperplasia (ADH), flat epithelial atypia (FEA), and lobular neoplasia (LN) form a group of early precursor lesions that are part of the low-grade pathway in breast cancer development. This concept implies that the neoplastic disease process begins at a stage much earlier than in situ carcinoma. We have performed a review of the published literature for the upgrade risk to ductal carcinoma in situ or invasive carcinoma in open biopsy after a diagnosis of ADH, FEA, or LN in core needle biopsy. This has revealed the highest upgrade risk for ADH (28.2% after open biopsy), followed by LN (14.9%), and FEA (10.2%). With LN, the pleomorphic subtype is believed to confer a higher risk than classical LN. With all types of precursor lesions, careful attention must be paid to the clinicopathological correlation for the guidance of the clinical management. Follow-up biopsies are generally indicated in ADH, and if there is any radiological-pathological discrepancy, also in LN or FEA.
DOI:doi:10.1159/000319624
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

DOI: https://doi.org/10.1159/000319624
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1854294253
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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