Signatur:
219 paed 2023/3837
Standort: CATS / Abt. Südasien: Freihandb
Exemplare:
siehe unten
Titel: | Modern schooling and trajectories of exclusion |
Titelzusatz: | childhoods in India |
Mitwirkende: | Kannan, Divya [HerausgeberIn] |
| Maithreyi, R. [HerausgeberIn] |
Verf.angabe: | edited by Divya Kannan and R. Maithreyi |
Verlagsort: | London ; New York |
Verlag: | Routledge |
Jahr: | 2023 |
Umfang: | x, 129 Seiten |
Illustrationen: | Illustrationen |
Format: | 25 cm |
ISBN: | 978-1-032-55643-7 |
| 978-1-000-96527-8 |
| 978-1-032-55644-4 |
Abstract: | A timely enquiry into the disjuncture between schooling and society, this book aims to examine the specific spatialities and temporalities of modern schooling through which non-normative childhoods are constructed as the provincial other |
URL: | Cover: https://www.dietmardreier.de/annot/426F6F6B446174617C7C393738313033323535363433377C7C434F50.jpg?sq=1 |
| Inhaltsverzeichnis: https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1859208657inh.htm |
Schlagwörter: | (g)Indien / (s)Schulbildung / (s)Ausgrenzung |
Dokumenttyp: | Aufsatzsammlung |
Sprache: | eng |
Bibliogr. Hinweis: | Erscheint auch als : Online-Ausgabe |
Sach-SW: | Asian history |
| Asiatische Geschichte |
| Bildungsstrategien und -politik |
| EDU052000 |
| EDU054000 |
| EDUCATION / Educational Policy & Reform / General |
| EDUCATION / General |
| EDUCATION / Inclusive Education |
| EDUCATION / Multicultural Education |
| EDUCATION / Philosophy & Social Aspects |
| EDUCATION / Research |
| HISTORY / Asia / India & South Asia |
| HISTORY / Study & Teaching |
| Higher & further education, tertiary education |
| Hochschulbildung, Fort- und Weiterbildung |
| Human geography |
| Humangeographie |
| Moral & social purpose of education |
| Moralische und soziale Absichten von Erziehung |
| Multicultural education |
K10plus-PPN: | 1859208657 |
978-1-032-55643-7,978-1-032-55644-4
Modern schooling and trajectories of exclusion / Kannan, Divya [HerausgeberIn]; 2023
69120660