Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare:
---
| Online-Ressource |
Verfasst von: | Carl, Johannes [VerfasserIn]  |
| Barratt, Jaime [VerfasserIn]  |
| Wanner, Philipp [VerfasserIn]  |
| Töpfer, Clemens [VerfasserIn]  |
| Cairney, John [VerfasserIn]  |
| Pfeifer, Klaus [VerfasserIn]  |
Titel: | The effectiveness of physical literacy interventions |
Titelzusatz: | a systematic review with meta-analysis |
Verf.angabe: | Johannes Carl, Jaime Barratt, Philipp Wanner, Clemens Töpfer, John Cairney, Klaus Pfeifer |
E-Jahr: | 2022 |
Jahr: | 22 August 2022 |
Umfang: | 35 S. |
Fussnoten: | Gesehen am 11.09.2023 |
Titel Quelle: | Enthalten in: Sports medicine |
Ort Quelle: | Berlin [u.a.] : Springer, 1984 |
Jahr Quelle: | 2022 |
Band/Heft Quelle: | 52(2022), 12, Seite 2965-2999 |
ISSN Quelle: | 1179-2035 |
Abstract: | The holistic concept of physical literacy assumes that individuals require adequate cognitive (knowledge and understanding), affective (motivation and confidence), and physical (physical competence) qualities to engage in lifelong physical activity behavior. In recent years, the research field has undergone rapid development and has also yielded an increasing number of interventions that aim to translate the theoretical-philosophical ideas into practical endeavors. |
DOI: | doi:10.1007/s40279-022-01738-4 |
URL: | Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.
Volltext: https://doi.org/10.1007/s40279-022-01738-4 |
| DOI: https://doi.org/10.1007/s40279-022-01738-4 |
Datenträger: | Online-Ressource |
Sprache: | eng |
K10plus-PPN: | 1859244386 |
Verknüpfungen: | → Zeitschrift |
¬The¬ effectiveness of physical literacy interventions / Carl, Johannes [VerfasserIn]; 22 August 2022 (Online-Ressource)
69120730