Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Gepp, Sophie [VerfasserIn]   i
 Jung, Laura [VerfasserIn]   i
 Wabnitz, Katharina [VerfasserIn]   i
 Schneider, Frederick [VerfasserIn]   i
 v Gierke, Friederike [VerfasserIn]   i
 Otto, Hannah [VerfasserIn]   i
 Hartmann, Sylvia [VerfasserIn]   i
 Gemke, Theresa [VerfasserIn]   i
 Schulz, Christian Matthias [VerfasserIn]   i
 Gabrysch, Sabine [VerfasserIn]   i
 Fast, Marischa [VerfasserIn]   i
 Schwienhorst-Stich, Eva-Maria [VerfasserIn]   i
Titel:The Planetary Health Academy - a virtual lecture series for transformative education in Germany
Verf.angabe:Sophie Gepp, Laura Jung, Katharina Wabnitz, Frederick Schneider, Friederike v Gierke, Hannah Otto, Sylvia Hartmann, Theresa Gemke, Christian Schulz, Sabine Gabrysch, Marischa Fast, Eva-Maria Schwienhorst-Stich
E-Jahr:2023
Jahr:January 2023
Umfang:9 S.
Illustrationen:Illustrationen
Fussnoten:Online verfügbar: 4. Januar 2023 ; Gesehen am 09.10.2023
Titel Quelle:Enthalten in: The lancet. Planetary health
Ort Quelle:Amsterdam : Elsevier, 2017
Jahr Quelle:2023
Band/Heft Quelle:7(2023), 1 vom: Jan., Seite e68-e76
ISSN Quelle:2542-5196
Abstract:The planetary crises require health professionals to understand the interlinkages between health and environmental changes, and how to reduce ecological harm (ie, ecological footprint) and promote positive change (ie, ecological handprint). However, health professions’ education and training are mostly lacking these aspects. In this Viewpoint, we report findings from the evaluation of the Planetary Health Academy, the first open online lecture series for transformative planetary health education in Germany. In a retrospective online survey, 458 of 3656 Planetary Health Academy participants reported on their emotions towards climate change, attitudes towards health professionals’ responsibilities, self-efficacy, and the contribution of the Planetary Health Academy to their knowledge and actions. Additionally, motivators and barriers to acting were assessed. Our findings provide insights that can inform future efforts for transformative education. Combined with network and movement building, education could act as a social tipping element toward actions to mitigate global environmental changes.
DOI:doi:10.1016/S2542-5196(22)00253-4
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1016/S2542-5196(22)00253-4
 kostenfrei: Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2542519622002534
 DOI: https://doi.org/10.1016/S2542-5196(22)00253-4
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1860969666
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69127907   QR-Code
zum Seitenanfang