Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Lubianiker, Nitzan [VerfasserIn]   i
 Paret, Christian [VerfasserIn]   i
 Dayan, Peter [VerfasserIn]   i
 Hendler, Talma [VerfasserIn]   i
Titel:Neurofeedback through the lens of reinforcement learning
Titelzusatz:opinion
Verf.angabe:Nitzan Lubianiker, Christian Paret, Peter Dayan, and Talma Hendler
E-Jahr:2022
Jahr:August 2022
Umfang:15 S.
Illustrationen:Illustrationen
Fussnoten:Online verfügbar: 10 May 2022, Artikelversion: 19 July 2022 ; Gesehen am 24.10.2023
Titel Quelle:Enthalten in: Trends in neurosciences
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1978
Jahr Quelle:2022
Band/Heft Quelle:45(2022), 8 vom: Aug., Seite 579-593
ISSN Quelle:1878-108X
Abstract:Despite decades of experimental and clinical practice, the neuropsychological mechanisms underlying neurofeedback (NF) training remain obscure. NF is a unique form of reinforcement learning (RL) task, during which participants are provided with rewarding feedback regarding desired changes in neural patterns. However, key RL considerations - including choices during practice, prediction errors, credit-assignment problems, or the exploration-exploitation tradeoff - have infrequently been considered in the context of NF. We offer an RL-based framework for NF, describing different internal states, actions, and rewards in common NF protocols, thus fashioning new proposals for characterizing, predicting, and hastening the course of learning. In this way we hope to advance current understanding of neural regulation via NF, and ultimately to promote its effectiveness, personalization, and clinical utility.
DOI:doi:10.1016/j.tins.2022.03.008
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1016/j.tins.2022.03.008
 Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0166223622000595
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.tins.2022.03.008
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:BCI
 biofeedback
 computational psychology
 imagery
 metacognition
 neuromodulation
K10plus-PPN:1867427257
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69132912   QR-Code
zum Seitenanfang