Online-Ressource | |
Verfasst von: | Peykarjou, Stefanie [VerfasserIn] |
Höhl, Stefanie [VerfasserIn] | |
Pauen, Sabina [VerfasserIn] | |
Titel: | The development of visual categorization based on high-level cues |
Verf.angabe: | Stefanie Peykarjou, Stefanie Hoehl, Sabina Pauen |
E-Jahr: | 2024 |
Jahr: | March/April 2024 |
Umfang: | 17 S. |
Fussnoten: | Gesehen am 15.12.2023 |
Titel Quelle: | Enthalten in: Child development |
Ort Quelle: | Malden, Mass. : Wiley-Blackwell, 1930 |
Jahr Quelle: | 2024 |
Band/Heft Quelle: | 95(2024), 2 vom: März/Apr., Seite e122-e138 |
ISSN Quelle: | 1467-8624 |
Abstract: | This study investigated the development of rapid visual object categorization. N = 20 adults (Experiment 1), N = 21 five to six-year-old children (Experiment 2), and N = 140 four-, seven-, and eleven-month-old infants (Experiment 3; all predominantly White, 81 females, data collected in 2013-2020) participated in a fast periodic visual stimulation electroencephalographic task. Similar categorization of animal and furniture stimuli emerged in children and adults, with responses much reduced by phase-scrambling (R2 = .34-.73). Categorization was observed from 4 months, but only at 11 months, high-level cues enhanced performance (R2 = .11). Thus, first signs of rapid categorization were evident from 4 months, but similar categorization patterns as in adults were recorded only from 11 months on. |
DOI: | doi:10.1111/cdev.14015 |
URL: | Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt. Volltext: https://doi.org/10.1111/cdev.14015 |
Volltext: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/cdev.14015 | |
DOI: https://doi.org/10.1111/cdev.14015 | |
Datenträger: | Online-Ressource |
Sprache: | eng |
K10plus-PPN: | 1876194979 |
Verknüpfungen: | → Zeitschrift |