Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---

+ Andere Auflagen/Ausgaben
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Träuble, Birgit [VerfasserIn]   i
 Marinović, Vesna [VerfasserIn]   i
 Pauen, Sabina [VerfasserIn]   i
Titel:Early theory of mind competencies: Do infants understand others’ beliefs?
Verf.angabe:Birgit Träuble, Vesna Marinović, and Sabina Pauen
E-Jahr:2010
Jahr:01 June 2010
Umfang:11 S.
Fussnoten:Gesehen am 22.12.2023
Titel Quelle:Enthalten in: Infancy
Ort Quelle:Malden, Mass. : Wiley-Blackwell, 2000
Jahr Quelle:2010
Band/Heft Quelle:15(2010), 4 vom: Juli/Aug., Seite 434-444
ISSN Quelle:1532-7078
Abstract:Recent studies suggest that even infants attend to others’ beliefs in order to make sense of their behavior. To warrant the assumption of early belief understanding, corresponding competences need to be demonstrated in a variety of different belief-inducing situations. The present study provides corresponding evidence, using a completely nonverbal object-transfer task based on the general violation-of-expectation paradigm. A total of n = 36 infants (15-month-olds) participated in one of three conditions. Infants saw an actor who either observed an object’s location change, did not observe it, or performed the location change manually without seeing it (i.e., variations in the actor’s information access). Results are in accordance with the assumption that 15-month-old infants master different belief-inducing situations in a highly flexible way, accepting visual as well as manual information access as a proper basis for belief induction.
DOI:doi:10.1111/j.1532-7078.2009.00025.x
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1111/j.1532-7078.2009.00025.x
 Volltext: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1532-7078.2009.00025.x
 DOI: https://doi.org/10.1111/j.1532-7078.2009.00025.x
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: Träuble, Birgit: Early theory of mind competencies: Do infants understand others’ beliefs?. - 2010
K10plus-PPN:1876906898
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69156003   QR-Code
zum Seitenanfang