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Universitätsbibliothek Heidelberg
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 Online-Ressource
Verfasst von:Gabler, Mette [VerfasserIn]   i
Titel:Creating slogans for social change
Titelzusatz:an inquiry into advertising, gender imagery, and the politics of change in urban India.
Verf.angabe:Mette Gabler
Verlagsort:Heidelberg
Verlag:Heidelberg Asian Studies Publishing (HASP)
Jahr:2024
Umfang:1 Online-Ressource (x, 283 Seiten)
Illustrationen:Illustrationen
Gesamttitel/Reihe:Media and cultural studies ; 4
Hochschulschrift:Dissertation, Humboldt-Universität Berlin
ISBN:978-3-948791-41-4
Abstract:What role media content plays in processes of change is an ongoing and multi-layered discussion. Therein, advertising and gender have an extraordinary position. In the context of advertising production in urban India, this book deals with the understanding of social change in the early 2010s. Through an inquiry of the production of advertising created for commercial and/or social purposes, the perceptions of advertising producers are highlighted. The analysis presents the realities of the producers as well as debates surrounding the creation processes. Thereby, the complexities and intertwining of advertising are uncovered, while dynamics of gender, media, and change are discussed.
DOI:doi:10.11588/hasp.1175
URL:kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.11588/hasp.1175
 kostenfrei: Volltext: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:16-hasp-1175-2
 kostenfrei: Volltext: https://hasp.ub.uni-heidelberg.de/catalog/book/1175
 kostenfrei: Langzeitarchivierung Nationalbibliothek: https://d-nb.info/1318073219/34
 DOI: https://doi.org/10.11588/hasp.1175
URN:urn:nbn:de:bsz:16-hasp-1175-2
Schlagwörter:(g)Indien   i / (s)Werbung   i / (s)Medien   i / (s)Sozialer Wandel   i / (s)Geschlecht   i
Datenträger:Online-Ressource
Dokumenttyp:Hochschulschrift
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: Gabler, Mette: Creating slogans for social change. - Heidelberg : HASP, Heidelberg Asian Studies Publishing, 2024. - ix, 283 Seiten
Sach-SW:Advertising
 Gender
 India
 Media
 Social Change
K10plus-PPN:1879619148
Verknüpfungen:→ Übergeordnete Aufnahme
 
 CATS / Abt. Südasien
Bibliothek/Idn:SA / m4472592789
Lokale URL Inst.: Zum Volltext

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