Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Woitt, Svenja [VerfasserIn]   i
 Weidlich, Joshua [VerfasserIn]   i
 Jivet, Ioana [VerfasserIn]   i
 Orhan Göksün, Derya [VerfasserIn]   i
 Drachsler, Hendrik [VerfasserIn]   i
 Kalz, Marco [VerfasserIn]   i
Titel:Students’ feedback literacy in higher education
Titelzusatz:an initial scale validation study
Verf.angabe:Svenja Woitt, Joshua Weidlich, Ioana Jivet, Derya Orhan Göksün, Hendrik Drachsler and Marco Kalz
E-Jahr:2023
Jahr:17 Oct 2023
Umfang:20 S.
Fussnoten:Online veröffentlicht: 17. Okt. 2023 ; Early access ; Gesehen am 31.01.2024
Titel Quelle:Enthalten in: Teaching in higher education
Ort Quelle:London [u.a.] : Taylor & Francis, 1996
Jahr Quelle:2023
Band/Heft Quelle:(2023), Seite 1-20
ISSN Quelle:1356-2517
Abstract:Given the crucial role of feedback in supporting learning in higher education, understanding the factors influencing feedback effectiveness is imperative. Student feedback literacy, that is, the set of attitudes and abilities to make sense of and utilize feedback is therefore considered a key concept. Rigorous investigations of feedback literacy require psychometrically sound measurement. To this end, the present paper reports on the development and initial validation (N = 221) of a self-report instrument. Grounded in the conceptual literature and building on previous scale validation efforts, an initial overinclusive item pool is generated. Exploratory factor analysis and the Rasch measurement model yield adequate psychometric properties of an initial scale measuring two dimensions: feedback attitudes and feedback practices with a total of 21 items. We further provide evidence for criterion-related validity. Findings are discussed in light of the emerging feedback literacy literature and avenues for further improvement of the scale are reported.
DOI:doi:10.1080/13562517.2023.2263838
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1080/13562517.2023.2263838
 kostenfrei: Volltext: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13562517.2023.2263838
 DOI: https://doi.org/10.1080/13562517.2023.2263838
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:exploratory factor analysis
 Feedback literacy
 higher education
 Rasch analysis!1879676923!
 scale development
K10plus-PPN:1879676737
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69168067   QR-Code
zum Seitenanfang