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Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: ausleihbar
Signatur: 2024 A 2711   QR-Code
Standort: Hauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monograph  3D-Plan
Exemplare: siehe unten
Verfasst von:Lindgren, Simon [VerfasserIn]   i
 Eriksson Krutrök, Moa [VerfasserIn]   i
Titel:Researching digital media and society
Verf.angabe:Simon Lindgren & Moa Eriksson Krutrök
Verlagsort:London
Verlag:Sage
E-Jahr:2024
Jahr:[2024]
Umfang:249 Seiten
Fussnoten:Interessenniveau: 4CT, für die Hochschulausbildung ; Interessenniveau: 4TC, Lehrbuch, Skript ; Literaturverzeichnis: Seite 223-241
ISBN:978-1-5296-0516-7
 978-1-5296-0517-4
Abstract:We live in an increasingly digitised society. In an age of digital identities, rapid developments in Artificial Intelligence and ever more sophisticated software available, our methods for researching digital media must be flexible and adaptable. This book will help you to understand why researchers in this field choose and use particular research methods, equipping you to put these methods into practice across the whole range of undergraduate media courses. This book shows you how research methods can help us to make sense of the myriad of information we encounter online every day, from Tiktok influencers to viral Twitter posts. Complete with case studies in each chapter, the book covers both well-established methods, such as network analysis, and cutting-edge ones, such as interface analysis. It provides a crucial foundation for research in digital media, demonstrating the scope and potential of these tools. The book adopts an easy-to-navigate structure, taking you through specific methods in a systematic way. It shows you examples of classic uses of each method, and directs you towards further resources after each chapter.
URL:Cover: https://www.dietmardreier.de/annot/426F6F6B446174617C7C393738313532393630353136377C7C434F50.jpg?sq=2
Schlagwörter:(s)Digitalisierung   i / (s)Künstliche Intelligenz   i / (s)Neue Medien   i / (s)Social Media   i / (s)Bildungsforschung   i / (s)Medienpädagogik   i / (s)Empirische Sozialforschung   i / (s)Medienwissenschaft   i
Sprache:eng
RVK-Notation:MR 2000   i
Sach-SW:Medienwissenschaften: Internet, digitale Medien und Gesellschaft
 Research methods: general
 SOCIAL SCIENCE / Media Studies
 Social research & statistics
 Sozialforschung und -statistik
K10plus-PPN:1879475774
Exemplare:

SignaturQRStandortStatus
2024 A 2711QR-CodeHauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monographien3D-Planausleihbar
Mediennummer: 10717692

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69178720   QR-Code
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