Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: ausleihbar
Signatur: 2024 A 4254   QR-Code
Standort: Hauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monograph  3D-Plan
Exemplare: siehe unten
Verfasst von:Thiel, Jonas [VerfasserIn]   i
Titel:Rating and rankings in higher education
Titelzusatz:a new-materialist exploration of how they control society
Verf.angabe:Jonas Thiel
Ausgabe:First Edition
Verlagsort:New York
Verlag:Routledge
Jahr:2022
Umfang:ix, 149 Seiten
Illustrationen:Illustrationen
Gesamttitel/Reihe:Concepts for Critical Psychology
Fussnoten:Includes bibliographical references and index
ISBN:978-0-367-41705-5
 978-0-367-41754-3
Abstract:Introduction -- Conceptual Foundations: Karen Barad's Agential Realism -- Ratings and Rankings as Apparatuses -- The NSS as a Disciplinary and Neo-Liberal Hybrid -- Divide and Rule: The NSS as an Antagonistic Governmentality -- Governmental Apparatuses of Bodily Production -- Conclusion - Solidarity, Accelerationism and Utopia.
 "This important work critically investigates the use of rating and ranking systems in higher education, to show how they govern the academic population through the creation of competition and antagonism. Engaging with current debates around 'value', tuition fees, and the role of higher education in society, this is fascinating reading for advanced students and academics in psychology, education, sociology, and philosophy"--
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Online-Ausgabe: Thiel, Jonas: Rating and rankings in higher education. - New York : Routledge, 2022 |(DLC)2022005702
K10plus-PPN:1800421028
Exemplare:

SignaturQRStandortStatus
2024 A 4254QR-CodeHauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monographien3D-Planausleihbar
Mediennummer: 10720904

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69196218   QR-Code
zum Seitenanfang