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Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

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 Online-Ressource
Verfasst von:Navalkar, Aniket [VerfasserIn]   i
 Jaiswal, Sreeja [VerfasserIn]   i
 Pranadh, M. [VerfasserIn]   i
 Jayaraman, T. [VerfasserIn]   i
Titel:Impact of railways on land use and land cover change
Titelzusatz:evidence from India
Verf.angabe:Aniket Navalkar, Sreeja Jaiswal, M. Pranadh, T. Jayaraman
E-Jahr:2023
Jahr:November 2023
Umfang:16 S.
Illustrationen:Illustrationen
Fussnoten:Online verfügbar 12 October 2023, Version des Artikels 12 October 2023 ; Gesehen am 10.05.2024
Titel Quelle:Enthalten in: Transportation research. Part D, Transport and environment
Ort Quelle:Amsterdam [u.a.] : Elsevier Science, 1996
Jahr Quelle:2023
Band/Heft Quelle:124(2023) vom: Nov., Artikel-ID 103933, Seite 1-16
ISSN Quelle:1879-2340
Abstract:Transport infrastructure is said to drive development in a region and affect the land use/land cover (LULC) over time. We employ a difference-in-differences (DID) framework to causally examine transport infrastructure as a driver of land use/land cover change (LUCC) using the case study of the Konkan Railway, one of the largest railway projects in post-independence India. Using multi-period multispectral satellite data, we obtained the basic LULC classes for the DID and spatio-temporal analysis. The findings suggest that the Konkan Railway led to an increase in built-up land cover and open spaces at the expense of the agricultural land cover, but did not adversely affect forest cover. This result is consistent all along the 760 km long railway. The study contributes to the emerging literature on the land use impacts of railways and underscores the importance of implementing environmental management measures.
DOI:doi:10.1016/j.trd.2023.103933
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1016/j.trd.2023.103933
 Volltext: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1361920923003309
 DOI: https://doi.org/10.1016/j.trd.2023.103933
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Difference in differences
 Environmental impact
 Fixed effects model
 Hybrid classification
 Konkan Railway
 LUCC
 Remote sensing
 Western Ghats
K10plus-PPN:1888241292
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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