Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Feld, Gordon Benedikt [VerfasserIn]   i
 Diekelmann, Susanne [VerfasserIn]   i
Titel:Building the bridge
Titelzusatz:outlining steps toward an applied sleep-and-memory research program
Verf.angabe:Gordon B. Feld and Susanne Diekelmann
E-Jahr:2020
Jahr:December 2020
Umfang:9 S.
Illustrationen:Illustrationen
Fussnoten:Online veröffentlicht: 2. November 2020 ; Gesehen am 23.05.2024
Titel Quelle:Enthalten in: Current directions in psychological science
Ort Quelle:London : Sage, 1992
Jahr Quelle:2020
Band/Heft Quelle:29(2020), 6 vom: Dez., Seite 554-562
ISSN Quelle:1467-8721
Abstract:Sleep’s beneficial role for memory is well documented, yet the translation of such fundamental memory processes into applications for improving memory function is limited so far. Although there are some commercial devices with varying levels of technical complexity that are claimed to improve sleep-dependent memory processing, none of them have been empirically validated. The main issue seems to be that there is basically no applied research in the field of sleep and memory. To change this, we identify the most promising targets for sleep-based memory-improvement applications. We outline the theoretical and technical aspects of the most promising memory-enhancing sleep interventions established in recent years and highlight potential targets of such interventions for different healthy and clinical populations. Finally, we propose a unifying framework that will lay the groundwork for a focused applied-research program in sleep and memory, bridging the gap between basic research and targeted application.
DOI:doi:10.1177/0963721420964171
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.1177/0963721420964171
 DOI: https://doi.org/10.1177/0963721420964171
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1889644234
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69217002   QR-Code
zum Seitenanfang