Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Zhao, Li [VerfasserIn]   i
 Mao, Haiying [VerfasserIn]   i
 Harris, Paul L. [VerfasserIn]   i
 Lee, Kang [VerfasserIn]   i
Titel:Trusting young children to help causes them to cheat less
Verf.angabe:Li Zhao, Haiying Mao, Paul L. Harris & Kang Lee
E-Jahr:2024
Jahr:20 February 2024
Umfang:11 S.
Fussnoten:Gesehen am 30.07.2024
Titel Quelle:Enthalten in: Nature human behaviour
Ort Quelle:London : Nature Research, 2017
Jahr Quelle:2024
Band/Heft Quelle:8(2024), 4, Seite 668-678
ISSN Quelle:2397-3374
Abstract:Trust and honesty are essential for human interactions. Philosophers since antiquity have long posited that they are causally linked. Evidence shows that honesty elicits trust from others, but little is known about the reverse: does trust lead to honesty? Here we experimentally investigated whether trusting young children to help can cause them to become more honest (total N = 328 across five studies; 168 boys; mean age, 5.94 years; s.d., 0.28 years). We observed kindergarten children’s cheating behaviour after they had been entrusted by an adult to help her with a task. Children who were trusted cheated less than children who were not trusted. Our study provides clear evidence for the causal effect of trust on honesty and contributes to understanding how social factors influence morality. This finding also points to the potential of using adult trust as an effective method to promote honesty in children.
DOI:doi:10.1038/s41562-024-01837-4
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1038/s41562-024-01837-4
 Volltext: https://www.nature.com/articles/s41562-024-01837-4
 DOI: https://doi.org/10.1038/s41562-024-01837-4
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Human behaviour
 Psychology
K10plus-PPN:1896921493
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69238375   QR-Code
zum Seitenanfang