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Verfasst von:Mackenbrock, Lars [VerfasserIn]   i
 Auffarth, Gerd U. [VerfasserIn]   i
 Albrecht, Michael [VerfasserIn]   i
 Naujokaitis, Tadas [VerfasserIn]   i
 Kessler, Lucy Joanne [VerfasserIn]   i
 Mayer, Christian [VerfasserIn]   i
 Khoramnia, Ramin [VerfasserIn]   i
Titel:Anterior segment complications following intravitreal injection
Paralleltitel:Vorderabschnittskomplikationen nach intravitrealer Injektion
Verf.angabe:Lars H.B. Mackenbrock, Gerd U. Auffarth, Michael Albrecht, Tadas Naujokaitis, Lucy J. Kessler, Christian S. Mayer, Ramin Khoramnia
E-Jahr:2024
Jahr:15. August 2024
Umfang:6 S.
Fussnoten:Gesehen am 18.09.2024
Titel Quelle:Enthalten in: Klinische Monatsblätter für Augenheilkunde
Ort Quelle:Stuttgart : Thieme, 1980
Jahr Quelle:2024
Band/Heft Quelle:241(2024), 8, Seite 917-922
ISSN Quelle:1439-3999
Abstract:Intravitreal injections (IVI s) have gained increased popularity in the past decades and are used to treat a multitude of ailments. In 2010, the total number of IVI s surpassed the number of cataract surgeries performed, making it the most common procedure in ophthalmology. As the number of injections increases, so does the number of injected-related complications. While complications in the posterior segment, such as retinal detachment or endophthalmitis, are detrimental to visual function and have therefore been well documented, IVI s can also lead to complications in the anterior segment. These include hyphema, inflammation of the sterile anterior segment (incidence rate of 0.05 to 1.1% depending on the drug), implant migration with corneal decompensation (incidence rate of 0.43%), iatrogenic lens damage (incidence rate of 0.07%), accelerated cataract formation (up to 50% for steroids and 10.9% for anti-VEGF), and an increased complication rate during subsequent cataract surgery (up to 4% per IVI). Most of these complications occur immediately and have a good prognosis if treated correctly. However, the increased risk of complications during subsequent surgery demonstrates that IVI s can also have long-term complications, a topic that needs to be explored further in future research projects.
DOI:doi:10.1055/a-2349-2224
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1055/a-2349-2224
 Volltext: http://www.thieme-connect.de/DOI/DOI?10.1055/a-2349-2224
 DOI: https://doi.org/10.1055/a-2349-2224
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
K10plus-PPN:1902915577
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

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