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Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: ausleihbar

HEDD-Bestellung möglich
> HEDD
Signatur: 2024 A 10020   QR-Code
Standort: Hauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monograph  3D-Plan
Exemplare: siehe unten
Titel:Local/global Shakespeare and advertising
Mitwirkende:Minier, Márta [HerausgeberIn]   i
 Montironi, Maria Elisa [HerausgeberIn]   i
 Paravano, Cristina [HerausgeberIn]   i
Verf.angabe:edited by Márta Minier, Maria Elisa Montironi and Cristina Paravano
Verlagsort:New York ; London
Verlag:Routledge, Taylor & Francis Group
Jahr:2024
Umfang:xvii, 267 Seiten
Illustrationen:Illustrationen
Gesamttitel/Reihe:Routledge studies in Shakespeare
Fussnoten:Enthält bibliografische Angaben und Index Seite 259-267
ISBN:978-1-032-22609-5
 978-1-032-22610-1
Abstract:"Local/Global Shakespeare and Advertising examines the two-way relationship between Shakespeare and advertising - in the broad sense of the term - both within and beyond Anglophone cultures. Starting from the importance and the awareness of advertising practices in the early modern period, the volume follows the evolution of the use of 'the Bard' as a promotional catalyst up to the 21st century. It considers Shakespeare-related local and global examples of promotion targeted at national and international audiences, featuring Shakespeare as a local and global icon, and exploiting his language and writings as a cultural lingua franca. With its highly interdisciplinary approach and its international scope, this volume brings new interesting insights into Shakespeare's selling power. Embracing various approaches, the contributors coherently work together to identify and explain the paradigms of local and global Shakespeare-based enterprises and campaigns, both in national and international contexts, and discuss them in relation to a range of cultural and political issues"--
URL:Inhaltsverzeichnis: https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1884776507inh.htm
Schlagwörter:(p)Shakespeare, William   i / (s)Werbung   i / (z)Geschichte   i
Dokumenttyp:Aufsatzsammlung
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Online-Ausgabe: Local/global Shakespeare and advertising. - New York, NY : Routledge, 2024 |(DLC)2024004084
 Erscheint auch als : Online-Ausgabe: Local/global Shakespeare and advertising. - New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2024. - 1 Online-Ressource (xvii, 267 Seiten)
RVK-Notation:HI 3370   i
 HI 3330   i
Sach-SW:Literary criticism
K10plus-PPN:1884776507
Exemplare:

SignaturQRStandortStatus
2024 A 10020QR-CodeHauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monographien3D-Planausleihbar
Mediennummer: 10731873

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69256479   QR-Code
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