Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag
Standort: ---
Exemplare: ---

+ Andere Auflagen/Ausgaben
heiBIB
 Online-Ressource
Titel:Philanthropy and education
Titelzusatz:strategies for impact
Mitwirkende:Thümler, Ekkehard [HerausgeberIn]   i
 Bögelein, Nicole [HerausgeberIn]   i
 Beller, Annelie [HerausgeberIn]   i
 Anheier, Helmut K. [HerausgeberIn]   i
Verf.angabe:edited by Ekkehard Thümler (Heidelberg University, Germany), Nicole Bögelein (University of Cologne, Germany), Annelie Beller (Heidelberg University, Germany) and Helmut K. Anheier (Heidelberg University, German)
Ausgabe:Softcover reprint of the hardcover 1st edition
Verlagsort:Basingstoke
Verlag:Palgrave Macmillan
Jahr:2014
Umfang:1 Online-Ressource (XVII, 264 Seiten)
Fussnoten:Literaturangaben
ISBN:1-306-48430-8
 978-1-306-48430-5
 978-1-137-32625-6
Abstract:Philanthropic foundations play an increasingly important role in attempts to enhance the performance of school systems. Based on case studies from Germany, Switzerland and the US, this book develops an innovative model of effective education philanthropy for successfully tackling problems in the complex field of education.
 "Cover" -- "Half-Title" -- "Series" -- "Title" -- "Copyright" -- "Contents" -- "List of Figures and Tables" -- "Foreword" -- "Preface" -- "Acknowledgements" -- "Notes on Contributors" -- "Part I: Understanding Education Philanthropy" -- "1 Education Philanthropy in Germany and the United States" -- "2 School Reform and Philanthropy: Theory and Literature" -- "Part II: Case Studies" -- "3 Jacobs Summer Camp and DeutschSommer: Making a Difference with Summer Camp Programmes" -- "4 The Chance: A Systemic Approach to Integrate Adolescents into the Job Market" -- "5 SEIS: The Role of the Bertelsmann Foundation as a Think Tank Taking Action" -- "6 Semi-Autonomous School: Bertelsmann Foundation and the Largest School Development Project in German History" -- "7 Success for All: The Impact of Research-Proven Cooperative Learning Strategies" -- "8 Teach For America: How a Teacher Corps Changes Schools and Community" -- "9 Assessing the Impact of Educational Programmes: An Evaluation of Research Validity" -- "Part III: Analysis" -- "10 Philanthropic Impact and Effectiveness in Education" -- "11 Islands of Success Revisited: Which Role for Philanthropy?".
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://ebookcentral.proquest.com/lib/kxp/detail.action?docID=1645519
 Volltext: http://gbv.eblib.com/patron/FullRecord.aspx?p=1645519
Schlagwörter:(s)Bildung   i / (s)Pädagogik   i / (s)Bildungspolitik   i / (s)Bildungsförderung   i
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Bibliogr. Hinweis:Erscheint auch als : Druck-Ausgabe: Philanthropy and education. - Basingstoke [u.a.] : Palgrave Macmillan, 2014. - XVII, 264 S.
RVK-Notation:CV 8000   i
Sach-SW:Educational change
 Educational fund raising
 Endowments
 Public schools
 Economics
 Electronic books
K10plus-PPN:807227412

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69269023   QR-Code
zum Seitenanfang