Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Kasper, Lea A. [VerfasserIn]   i
 Hauschild, Sophie [VerfasserIn]   i
 Berning, Anna [VerfasserIn]   i
 Holl, Julia [VerfasserIn]   i
 Taubner, Svenja [VerfasserIn]   i
Titel:Development and validation of the Mentalizing Emotions Questionnaire
Titelzusatz:a self-report measure for mentalizing emotions of the self and other
Verf.angabe:Lea A. Kasper, Sophie Hauschild, Anna Berning, Julia Holl, Svenja Taubner
E-Jahr:2024
Jahr:May 6, 2024
Umfang:21 S.
Illustrationen:Illustrationen
Fussnoten:Gesehen am 04.11.2024
Titel Quelle:Enthalten in: PLOS ONE
Ort Quelle:San Francisco, California, US : PLOS, 2006
Jahr Quelle:2024
Band/Heft Quelle:19(2024), 5, Artikel-ID e0300984, Seite 1-21
ISSN Quelle:1932-6203
Abstract:Mentalizing describes the ability to imagine mental states underlying behavior. Furthermore, mentalizing allows one to identify, reflect on, and make sense of one’s emotional state as well as to communicate one’s emotions to oneself and others. In existing self-report measures, the process of mentalizing emotions in oneself and others was not captured. Therefore, the Mentalizing Emotions Questionnaire (MEQ; current version in German) was developed. In Study 1 (N = 510), we explored the factor structure of the MEQ with an Exploratory Factor Analysis. The factor analysis identified one principal (R2 = .65) and three subfactors: the overall factor was mentalizing emotions, the three subdimensions were self, communicating and other. In Study 2 (N = 509), we tested and confirmed the factor structure of the 16-items MEQ in a Confirmatory Factor Analysis (CFI = .959, RMSEA = .078, SRMR = .04) and evaluated its psychometric properties, which showed excellent internal consistency (α = .92 - .95) and good validity. The MEQ is a valid and reliable instrument which assesses the ability to mentalize emotions provides incremental validity to related constructs such as empathy that goes beyond other mentalization questionnaires.
DOI:doi:10.1371/journal.pone.0300984
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

Volltext: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0300984
 Volltext: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0300984
 DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0300984
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:Emotions
 Factor analysis
 Intelligence
 Intelligence tests
 Personality
 Psychometrics
 Questionnaires
 Schools
K10plus-PPN:1907421513
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69269254   QR-Code
zum Seitenanfang