Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: ausleihbar
Signatur: 2024 A 10715   QR-Code
Standort: Hauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monograph  3D-Plan
Exemplare: siehe unten
Verfasst von:Gill, Natasha [VerfasserIn]   i
Titel:Educational philosophy in the french enlightenment
Titelzusatz:from nature to second nature
Verf.angabe:Natasha Gill
Verlagsort:Abingdon, Oxon ; New York, NY
Verlag:Routledge
Jahr:2024
Umfang:vi, 306 Seiten
ISBN:978-1-032-92249-2
 978-0-7546-6289-1
Abstract:Natasha Gill offers the first comprehensive analysis of French educational thought before Rousseau. She situates Emile in the context of a pedagogical debate that had been under way for a century before its publication, reveals the importance of key transitional figures such as Etienne-Gabriel Morelly, and shows how French theorists came to see edu
URL:Cover: https://www.dietmardreier.de/annot/426F6F6B446174617C7C393738313033323932323439327C7C434F50.jpg?sq=2
Schlagwörter:(g)Frankreich   i / (s)Aufklärung   i / (s)Bildung   i / (s)Erziehung   i / (s)Erziehungsphilosophie   i / (s)Pädagogik   i
Sprache:eng
Sach-SW:Archaeology
 Ethics & moral philosophy
 Ethik und Moralphilosophie
 Geschichte
 Geschichte und Archäologie
 Geschichtsschreibung, Historiographie
 HISTORY / Historiography
 HISTORY / Social History
 Historiography
 LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / General
 Language: reference & general
 PHILOSOPHY / Ethics & Moral Philosophy
 Philosophie
 Philosophy
 SOCIAL SCIENCE / Archaeology
 Social & cultural history
 Sozial- und Kulturgeschichte
 Sprache, allgemein und Nachschlagewerke
Zeit-SW:Modern period, c 1500 onwards
 ca. 1500 bis zur Gegenwart
K10plus-PPN:1905017561
Exemplare:

SignaturQRStandortStatus
2024 A 10715QR-CodeHauptbibliothek Altstadt / Freihandbereich Monographien3D-Planausleihbar
Mediennummer: 10733057

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69273538   QR-Code
zum Seitenanfang