Navigation überspringen
Universitätsbibliothek Heidelberg
Status: Bibliographieeintrag

Verfügbarkeit
Standort: ---
Exemplare: ---
heiBIB
 Online-Ressource
Verfasst von:Georg, Anna [VerfasserIn]   i
 Vidalón Blachowiak, Thorsten [VerfasserIn]   i
 Wiehmann, Janna [VerfasserIn]   i
 Al-Ameery-Brosche, Ines [VerfasserIn]   i
 Dierolf, Janna [VerfasserIn]   i
 Krämer, Julia [VerfasserIn]   i
 Berning, Anna [VerfasserIn]   i
 Hauschild, Sophie [VerfasserIn]   i
 Taubner, Svenja [VerfasserIn]   i
Titel:Skills Lab Pädiatrie
Titelzusatz:Stärken kommunikativer Fertigkeiten für das Gespräch mit psychosozial belasteten Familien
Verf.angabe:Anna Katharina Georg, Thorsten Vidalón Blachowiak, Janna Wiehmann, Ines Al-Ameery-Brosche, Janna Dierolf, Julia Krämer, Anna Berning, Sophie Hauschild, und Svenja Taubner
E-Jahr:2024
Jahr:June 2024
Umfang:15 S.
Fussnoten:Online veröffentlicht: Juni 2024 ; Gesehen am 04.12.2024
Titel Quelle:Enthalten in: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie
Ort Quelle:Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht, 1980
Jahr Quelle:2024
Band/Heft Quelle:73(2024), 4 vom: Juni, Seite 347-361
ISSN Quelle:2196-8225
Abstract:SUMMARY - - Pediatric Skills Lab: Strengthening Communication Skills for the Conversations with Psychologically burdened Families To identify psychosocially burdened families early and motivate them to seek further assistance is a central aspect of pediatric preventivemedicine.The aim of the feasibility study was to develop the Pediatric Skills Lab to promote methods for identifying and addressing psychosocially burdened families, and to evaluate it. Thirteen primary care pediatricians participated in two trials of the Pediatric Skills Lab, an interdisciplinary developed two-part digital training.They answered questions regarding their work with psychosocially burdened families and their satisfaction with the Pediatric Skills Lab. Overall, there was a high level of satisfaction reported with the Pediatric Skills Lab. Specifically, the presentation of results on the effects of psychosocial stressors, the practical exercises, and the exchange with colleagues during the interactive webinar were highly praised. Criticisms included, for example, the short duration of practical exercises and the lack of sufficient examples and live demonstrations. The Pediatric Skills Lab is a training concept tailored to meet the existing needs. With widespread implementation, it could enhance psychosocial care provision. Consideration should be given to extending the duration of the training to allow formore practical exercises. Future studies building upon this feasibility study should examine the effects of the training. Additionally, ways to integrate the Pediatric Skills Lab into existing curricula formedical education should be explored.
DOI:doi:10.13109/prkk.2024.73.4.347
URL:Bitte beachten Sie: Dies ist ein Bibliographieeintrag. Ein Volltextzugriff für Mitglieder der Universität besteht hier nur, falls für die entsprechende Zeitschrift/den entsprechenden Sammelband ein Abonnement besteht oder es sich um einen OpenAccess-Titel handelt.

kostenfrei: Volltext: https://doi.org/10.13109/prkk.2024.73.4.347
 kostenfrei: Volltext: https://www.vr-elibrary.de/doi/10.13109/prkk.2024.73.4.347
 DOI: https://doi.org/10.13109/prkk.2024.73.4.347
Datenträger:Online-Ressource
Sprache:eng
Sach-SW:psychosocial stress - prevention - child protection - mentalizing - training
 Psychosoziale Belastungen - Prävention - Kinderschutz - Mentalisierung - Training
K10plus-PPN:1910820385
Verknüpfungen:→ Zeitschrift

Permanenter Link auf diesen Titel (bookmarkfähig):  https://katalog.ub.uni-heidelberg.de/titel/69280372   QR-Code
zum Seitenanfang